پزشکان را حکیم تربیت کنیم/ لازمه حمکت، آموزش فقه اسلامی
کد خبر: 3481580
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸
مرندی عنوان کرد:

پزشکان را حکیم تربیت کنیم/ لازمه حمکت، آموزش فقه اسلامی

گروه سلامت: رئیس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: اخلاق پزشکی ما باید با اخلاق اسلامی انطباق کامل داشته باشد، اگر در گذشته به پزشکان حکیم گفته می‌شد به دلیل تسلطی بود که به فقه اسلامی و سایر علوم داشتند.

سيد علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به تأکید اسلام بر حوزه سلامت، اظهار کرد: در اسلام سلامت از اهمیت زیادی برخوردار است چنانکه انجام واجبات شرعی در صورتی که موجب زیان به سلامت شود، حرام تلقی می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه حفظ سلامت انسان‌ها موجب تقدس بخشی حرفه پزشکی از سوی اسلام شده‌ است، اظهار کرد: اسلام به صورت جامع به سلامت نگاه می‌کند،نه تنها سلامت جسمی را مد نظر دارد بلکه به سلامت اجتماعی و معنوی نیز توجه دارد.
مرندی تأکید کرد: این توجه اسلام به مقوله سلامت ترسیم همان چیزی است که از آن به عنوان سبک زندگی اسلامی یاد می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به موضوع اخلاق پزشکی اظهار کرد: اخلاق پزشکی ما باید با اخلاق اسلامی انطباق کامل داشته باشد، اگر در گذشته به پزشکان حکیم گفته می‌شد به دلیل تسلطی بود که به فقه اسلامی و سایر علوم داشتند.
وزیر اسبق بهداشت بیان کرد: اگر می‌خواهیم قداست پزشکی حفظ شود باید روی این موضوع به صورت ویژه کار شود و پزشکان آینده را به سمت حکیم شدن پیش ببریم. 
وی با اشاره به اهمیت استفاده از قرآن و عترت در حوزه پزشکی عنوان کرد: با کاربرد عترت اسلامی و قرآن می‌توان در نحوه ارائه خدمات، محیط‌های آموزشی، پژوهشی و غیره تحول عظیمی در عملکرد حوزه سلامت ایجاد کرد.
مرندی خاطر نشان کرد: باید تلاش بیشتری انجام داد تا به کمک قرآن و عترت بتوان یک جامعه سالم را به عنوان الگویی برای دنیا فراهم کرد.

captcha