انتقاد از نحوه برگزاری کنفرانس‌های نقش قرآن و عترت در علوم پزشکی
کد خبر: 3485874
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
مرندی عنوان کرد:

انتقاد از نحوه برگزاری کنفرانس‌های نقش قرآن و عترت در علوم پزشکی

گروه سلامت: وزیر اسبق بهداشت با انتقاد از نحوه برگزاری کنفرانس‌ها و سمینار‌های مختلف در رابطه با نقش قرآن و عترت در علوم پزشکی اظهار کرد: متأسفانه ما بسیاری از کنفرانس‌ها و سمینار‌ها را با موعظه تمام می‌کنیم در حالیکه برای اینکار باید صورت عمیق کار کنیم.

علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه سیستم آموزشی ایران در علوم پزشکی غربی است، اظهار کرد: مسائل اعتقادی و فرهنگ اسلامی کمتر در آموزش و پژوهش علوم پزشکی وارد شده‌اند که این امر نقص بزرگی در یک کشور اسلامی محسوب می‌شود.

وی افزود: در سیاست‌های کلی سلامت هم رهبر انقلاب با توجه به این مسأله امر فرمودند که ما در تربیت و آموزش استاد و دانشجو به بعد اسلامی اهتمام بدهیم و هر امکانی در این حوزه فراهم باشد باید آن را به یک تحول بزرگ تبدیل کنیم.

مرندی عنوان کرد: اگر استفاده از قرآن در این کار ساختارمند شود و فرهنگ قرآنی را برای همه حرفه‌مندان بالاخص متخصصان جامعه پزشکی مورد استفاده قرار دهیم تا حدود زیادی این نقیصه استفاده از فرهنگ غربی کاهش پیدا می‌کند.

وی تأکید کرد: بهره‌گیری از قرآن و عترت در علوم پزشکی و دادن نقش به اعتقادات و باورهای اسلامی در امر آموزش و پژوهش نیاز به یکسری مقدمات دارد البته نباید از یاد برد که این کار به صورت فردی محقق نمی‌شود.

بسیاری از کنفرانس‌ها و سمینار‌ها را با موعظه تمام می‌کنیم!

وزیر اسبق بهداشت با انتقاد از نحوه برگزاری کنفرانس‌ها و سمینار‌های مختلف در رابطه با نقش قرآن و عترت در علوم پزشکی اظهار کرد: متأسفانه ما بسیاری از کنفرانس‌ها و سمینار‌ها را با موعظه تمام می‌کنیم در حالیکه برای اینکار باید صورت عمیق کار کنیم.

مرندی در ادامه با بیان اینکه باید در نحوه انتخاب دانشجو و استاد تغییر ایجاد شود، عنوان کرد: تجربه نشان داده‌است دانشگاه‌ها، اعتقادات مذهبی افراد را نه تنها افزایش‌ نمی‌دهد بلکه موجب کاهش آن می‌شود به عبارتی دیگر دانشجویان ما با هر اندازه از اعتقاد مذهبی داشته باشند وقتی فارغ‌التحصیل شوند اعتقادات مذهبی آنها تحلیل رفته است.

وی راه‌حل افزایش مشارکت اعتقادات علوم پزشکی در امر پژوهش و آموزش را جذب دانشجویانی با اعتقادات بیشتر دانست و اظهار کرد: یا باید این کار را انجام دهیم و یا اینکه دوره‌هایی مقدم و یا جزء آموزش پزشکی را تعریف کنیم.

مرندی ادامه داد: باید تحولی در امر آموزش انجام گیرد و دروس آموزشی خود تحول‌زا باشند نه اینکه یکسری دروس و واحدهایی مانند معارف اسلامی بگذاریم که موفق نبوده‌ است؛ این که ما چند واحد اضافه کنیم و صرفا بر همین‌ها تکیه کنیم مطمئنا در امر دخالت معنویات در امور درمانی و آموزشی کاری از پیش نخواهیم برد.

مرندی یادآور شد: در حال حاضر مشکلات بسیاری در عرصه پزشکی مانند بحث اخلاق داریم که عمده‌ آنها ناشی از این است که نه درست تربیت‌ می‌کنیم و نه درست تربیت‌ می‌شویم لذا باید تمامی ارگان‌ها مانند وزارت بهداشت، فرهنگستان، نظام پزشکی با هم برای اینکار چاره‌ای پیدا کنند.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۱۷ - ۱۳:۳۰
0
0
اگر استفاده از قرآن در این کار ساختارمند شود و فرهنگ قرآنی را برای همه حرفه‌مندان بالاخص متخصصان جامعه پزشکی مورد استفاده قرار دهیم تا حدود زیادی این نقیصه استفاده از فرهنگ غربی کاهش پیدا می‌کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۱۷ - ۱۷:۲۸
0
0
استفاده از قرآن در این امر و فرهنگ قرآنی برای همه حرفه‌ها بخصوص متخصصان جامعه پزشکی قرار دهیم تا حدود بسیاری استفاده از فرهنگ غربی کمتر پیش می‌آید
captcha