مراسم سالانه طرح قرآنی «الشفیع» در غزه برگزار شد
کد خبر: 3486626
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸

مراسم سالانه طرح قرآنی «الشفیع» در غزه برگزار شد

گروه بین‌الملل: هشتمین مراسم سالانه طرح قرآنی «الشفیع»، عصر دیروز، 19 فروردین‌ماه، در سالن اجتماعات دانشگاه اسلامی غزه برگزار شد.

مراسم سالانه طرح قرآنی «الشفیع» در غزه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «دنیا الوطن»، این مراسم به همت دارالقرآن و سنت نوار غزه برگزار شد و از 76 حافظ قرآن زن و مرد که موفق به حفظ کامل قرآن شده بودند، تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم همچنین، از صدها قرآن‌آموزی که در آزمون‌های طرح قرآنی «الشفیع» در حفظ اجزایی از قرآن در سال 2015 میلادی، موفق شده بودند، تجلیل شد.

طرح قرآنی «الشفیع»، یکی از پروژه‌های شورای بین‌المللی خیریه اسلامی است که با همکاری انجمن جهانی «الرحمة» کویت و با هدف همگانی‌کردن حفظ قرآن در کشورهای مختلف جهان اجرا می‌شود.

«ولید العنجری»، رئیس دفتر فلسطین در انجمن جهانی «الرحمة» کویت(وابسته به انجمن اصلاح اجتماعی این کشور) در یک سخنرانی ضبط شده تأکید کرد: «ما با قرآن و سنت نسلی آزادی بخش را تربیت خواهیم کرد».

وی در ادامه به نقش انجمن جهانی «الرحمة» کویت در تأسیس طرح قرآنی «الشفیع» در غزه در سال 2005 میلادی پرداخت و ابراز امیدواری کرد که دوره آینده این طرح در مسجدالاقصی برگزار شد.

«عبدالرحمن الجمل»، رئیس دارالقرآن و سنت غزه نیز از طرح قرآنی «الشفیع» که قرآن‌آموزان در یک برنامه مدون سه ساله موفق به حفظ کامل و مسلط قرآن می‌شوند، تمجید کرد و از انجمن جهانی «الرحمة» کویت نیز به‌عنوان حامی این طرح تقدیر کرد.

وی افزود: از آغاز تأسیس طرح قرآنی «الشفیع» در نوار غزه تاکنون، 900 قرآن‌آموز موفق به حفظ قرآن کریم شده‌اند. 

«احمد شرف»، نماینده انجمن جهانی «الرحمة» کویت در غزه نیز ضمن سخنانی در این مراسم، از نقش دارالقرآن و سنت غزه در موفقیت طرح قرآنی «الشفیع» در غزه تمجید کرد و بر ضرورت توسعه این طرح به‌گونه‌ای که هر خانه دارای یک حافظ قرآن باشد، تأکید کرد.‌‎

مقر شورای بین‌المللی خیریه اسلامی در کویت قرار دارد و «عبدالله المعتوق»، مشاور امیر کویت ریاست آن را بر عهده دارد.
captcha