بوستان قرآنی دبی در آستانه بهره‌برداری + فیلم
کد خبر: 3486942
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶

بوستان قرآنی دبی در آستانه بهره‌برداری + فیلم

گروه بین‌الملل: شهرداری «دبی» در امارات اخیرا ویدئوپانورامایی جدید را منتشر کرده که در آن میزان پیشرفت بوستان قرآنی این شهر را به تصویر کشیده است.

بوستان قرآنی دبی در آستانه بهره‌برداری + فیلم

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «uaezoom»، بوستان قرآنی دبی در منطقه «الخوانیج» این شهر واقع شده و یکی از مهم‌ترین طرح‌های ابتکاری شهرداری این شهر در زمینه احداث پارک‌ها و گسترش فضای سبز در این امارت است.

فضای سبز این پروژه به باغ‌هایی تقسیم شده که در آن 54 گونه گیاه ذکرشده در قرآن در مساحتی بالغ بر 64 هکتار کاشته شده و این باغ‌ها به‌وسیله یک راهروی اصلی پیچ در پیچ با ارتفاعات مختلف به هم متصل می‌شوند به‌گونه‌ای که حس کنجکاوی بازدیدکننده را برمی‌انگیزد.

همچنین، این بوستان قرآنی مجهز به آلاچیق‌، صندلی، فرش گل و نقش‌ونگارهای جذاب است که با روح این بوستان که برگرفته از فضاهای مختلف اسلامی، صحرایی و اندلسی است، همخوانی دارد.

در این بوستان همچنین تونلی وجود دارد که مجهز به سیستم تهویه هوا برای تنظیم دما است و در آن معجزه‌های قرآن کریم به صورت واضح و آشکار و به صورت صوتی و تصویری توضیح داده می‌شود.

بوستان قرآنی همچنین شامل بخش‌های متعدد و مختلف از جمله بخش مدیریت، پارک اسلامی، پارک شنی، مکان‌های ویژه بازی کودکان،‌ سالن آمفی‌تئاتر در فضای باز، آب‌نما، مسیر اختصاصی دویدن، پیست دوچرخه‌سواری، مسیر شنی برای پیاده‌روی و همچنین تعدادی ساختمان‌ فرهنگی و آموزشی است.

این پارک با هدف آموزش به مردم در مورد قرآن کریم و معجزات آن احداث شده و انواع گیاهانی را که قرآن کریم به آن اشاره کرده و در آب‌وهوای امارات قابل پرورش است، در خود جای داده است.

انجیر، انار، زیتون، ذرت، سیر، پیاز، گندم، جو، زنجبیل، کدو، هندوانه، تمر هندی، انگور، موز، خیار و نعناع برخی از گونه‌های گیاهی ذکر شده در قرآن هستند که در این بوستان کاشته شده‌اند.

 

مراحل پایانی بوستان قرآنی دبی + فیلم 

مراحل پایانی بوستان قرآنی دبی + فیلم



دانلود ویدئوپانوراما از بوستان قرآنی دبی

captcha