مسابقات حفظ قرآن در قرقیزستان برگزار شد
کد خبر: 3491791
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴

مسابقات حفظ قرآن در قرقیزستان برگزار شد

گروه بین‌الملل: مسابقات حفظ قرآن کریم با همکاری اداره امور مسلمانان قرقیزستان و با مشارکت 75 حافظ قرآن در شهر «بیشکک»، پایتخت این کشور برگزار شد.

برگزاری مسابقات قرآنی در قرقیزستان

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی«skay.press»، این مسابقات به‌ همت انجمن جهانی حفظ قرآن و با همکاری اداره امور مسلمانان قرقیزستان و انجمن خیریه «الاحسان» این کشور در شهر بیشکک برگزار شد.

75 حافظ قرآن در دو بخش بانوان و آقایان از مراکز، مدارس و جلسات مختلف قرآنی در این رقابت‌ها حضور پیدا کردند.

در این مسابقات که کمیته داوری آن متشکل از شش داور بود،‌ شرکت‌کنندگان در چهار رشته حفظ کامل قرآن همراه با حفظ «منظومه الجزریه»، حفظ کامل قرآن کریم همراه با معانی آن، حفظ 20 جزء و حفظ 10 جزء به رقابت پرداختند.

در پایان این مسابقات، مراسمی برای تجلیل از نفرات برتر و توزیع جوایز در میان برگزیدگان برگزار شد که این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن آغاز شد و سخنرانان مراسم از تلاش‌های انجمن جهانی حفظ قرآن در خدمت به این کتاب الهی تمجید کردند.

«توروبای زاکیروف»، معاون رئیس پارلمان قرقیزستان، شماری از مسئولان و علاقه‌مندان به قرآن کریم و علوم آن، مربیان قرآن و خانواده‌های شرکت‌کنندگان در این مراسم حضور داشتند.

«منظومه الجزریة»، اثر «شیخ شمس‌الدین محمدبن محمدجزری شافعی» از علما و نحویان قرن نهم هجری قمری است که در زمینه علوم تجوید و وقف و ابتدا است و به صورت منظوم و در قالب ۱۰۷ بیت شعر تنظیم شده است.

captcha