تربیت 114 حافظ در طرح قرآنی «الشفیع» تونس
کد خبر: 3495841
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶

تربیت 114 حافظ در طرح قرآنی «الشفیع» تونس

گروه بین‌الملل: 114 حافظ قرآن تونس در خلال طرح آموزشی «الشفیع» که به همت شورای بین‌المللی خیریه اسلامی در این کشور برگزار شد، تربیت شدند.

مشاركت 114 حافظ قرآن تونسی در طرح قرآنی «الشفیع»

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری رسمی کویت(کونا)، مراسم تجلیل از این 114 حافظ قرآن تونسی به همت شورای بین‌المللی خیریه اسلامی و با همکاری انجمن «مرحمة» تونس دیروز، 18 اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

در این مراسم از  114 قرآن‌آموز تونسی که با مشارکت در این طرح موفق به حفظ کامل قرآن کریم شدند، تجلیل به عمل آمد.

«علی الظفیری»، سفیر کویت در تونس، ضمن سخنانی در این مراسم گفت: طرح بین‌المللی آموزش حفظ قرآن «الشفیع» یکی از بهترین و ارزشمندترین طرح‌های شورای بین‌المللی خیریه اسلامی است.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که این طرح مهم در تونس و کشورهای مختلف جهان ادامه پیدا کند.

«خالد القصار»، مدیر طرح آموزش حفظ قرآن «الشفیع» وابسته به شورای بین‌المللی خیریه اسلامی نیز در این باره گفت: در این مراسم از 114 حافظ بانو و آقا که موفق به حفظ کامل قرآن شده بودند، تجلیل شد.

لازم به ذکر است، شورای بین‌المللی خیریه اسلامی از سال 2011 میلادی، طرح بین‌المللی آموزش حفظ قرآن «الشفیع» را آغاز کرده که یکی از پروژه‌های موفق این شورا به‌شمار می‌رود و در حال حاضر 21 کشور را شامل می‌شود.

تاکنون بیش از 4500 قرآن‌آموز که در دوره‌های آموزش حفظ قرآن این طرح شرکت‌کرده‌اند، موفق به حفظ کامل قرآن شده‌اند و این طرح با همکاری انجمن‌های خیریه و نهادهای ذی‌ربط برگزار می‌شود.

مقر شورای بین‌المللی خیریه اسلامی در کویت است و «عبدالله المعتوق»، مشاور امیر کویت ریاست آن را بر عهده دارد.

captcha