نخستین نمایشگاه قرآنی «سوره» در مزار شریف
کد خبر: 3508172
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹

نخستین نمایشگاه قرآنی «سوره» در مزار شریف

گروه بین‌الملل: نخستین نمایشگاه قرآنی «سوره» با موضوع «سبک زندگی قرآنی»، از سوی بنیاد فرهنگی راه تقوا در مزار شریف برپا شد.

نخستین نمایشگاه قرآنی «سوره» در مزار شریف
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نخستین نمایشگاه قرآنی سوره با موضوع «سبک زندگی قرآنی» از سوی بنیاد فرهنگی راه تقوا و با همکاری خانه فرهنگ ایران، 26 خردادماه در پارک تفریحی آریانای شهر مزار شریف افتتاح شد و به مدت هفت شب ادامه دارد.
آیین افتتاحیه این نمایشگاه با حضور محمود دانشجو، رئیس حج اوقاف ولایت بلخ، محمد صالح خلیق، رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ و مسئول خانه فرهنگ ایران در مزار شریف، جمعی از چهره‌های فرهنگی و قرآنی و همچنین عبد الکبیر حیدری، قاری بین‌المللی افغانستان برگزار شد.
این مراسم با قرائت آیاتی چند از كلام‌الله مجید آغاز شد، سپس قدسی، مسئول دارالقرآن راه تقوا در مزار شریف ضمن خیرمقدم به مدعوین، به اهداف برپایی این رویداد فرهنگی اشاره و تصریح كرد: این نمایشگاه با هدف رشد برنامه‌های قرآنی و الگوبرداری از قرآن كریم برای زندگی و همچنین اجرای دستورات قرآنی در راستای رسیدن به یک جامعه فرهیخته و اسلامی برپا شد.
محمد صالح خلیق، رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ طی سخنانی با اشاره به فضیلت ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان، ماه بخشش و مغفرت است پس با بخشش دیگران، خود را آماده بخشش خداوند متعال کنیم.
پس از آن عبد الکبیر حیدری، قاری بین‌المللی افغانستان به قرائت قرآن كریم پرداخت و مورد تشویق حاضران قرار گرفت.
بنابر اعلام این خبر، در این نمایشگاه، غرفه‌های ویژه دارالقرآن‌ها و مراکز فرهنگی شهر مزار شریف در نظر گرفته شده که دارالقرآن‌های راه تقوا، دفتر فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان مزار شریف، دارالقرآن روضه شریف، دارالقرآن حسنیه، حوزه علمیه ثقلین و مؤسسه انتشاراتی افق فردا از آن جمله است.
گفتنی است، در حاشیه برپایی این نمایشگاه كه به مدت 7 شب متوالی دایر است، محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز برگزار می‌شود.
 

captcha