فقر فرهنگی؛ هدف شوم دشمن
کد خبر: 3542912
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
مسعود اکبری:

فقر فرهنگی؛ هدف شوم دشمن

کانون خبرنگاران نبأ: فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه نایین با بیان اینکه امروز دشمن به دنبال ایجاد فقر فرهنگی در تمام زمینه‌هاست، گفت:‌ ما باید با روحیه جهادی و انقلابی سبک زندگی اسلامی را در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه فرهنگ نهادینه کنیم.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، سرهنگ مسعود اکبری، فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه نایین در کارگاه آموزشی «شجره طیبه با رویکرد سبک زندگی اسلامی» که با حضور بانوان بسیجی در حسینیه سپاه نایین برگزار شد طی سخنانی ترویج فرهنگ اقتصادی مقاومتی را لازمه ارتقای سبک زندگی اسلامی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه مصرف‌گرایی بیش از حد در جامعه‌های کم‌درآمد، سوغات غربی‌هاست، افزود: فرهنگ‌سازی مهم‌ترین نیاز جامعه اسلامی است. وظیفه امروز ما در حوزه اقتصادی مقاومتی، بحث فرهنگ‌سازی است که مقدم بر اقتصاد کشور است. اگر ما فرهنگ مصرف‌گرایی درست را نداشته باشیم نمی‌توانیم زیربنای اقتصاد کشور را پایه‌گذاری کنیم.
فرمانده سپاه نایین در ادامه اظهار کرد: امروز کشورهای غربی با استفاده از تبلیغات سوء علیه ملت ما، کالاها و الگوهای غلطی را به ملت ما تحمیل کردند که خودشان هیچ‌وقت از آن الگویی نداشته و تنها هدف‌شان ایجاد فقر فرهنگی در همه زمینه‌ها به‌ویژه اقتصادی است.
وی عنوان کرد: امروز هر کدام از ما مأمور هستیم تا با ترویج سبک زندگی اسلامی و سیره ائمه اطهار(ع) و فرهنگ‌سازی، مانع نفوذ دشمن در جنگ نرمی که به وسیله آن خانواده‌های ما را تهدید می‌کند، شویم.
سرهنگ اکبری افزود: امروز بسیج نباید در حوزه اقتصاد با وجود تهدید جنگ نرم و تبلیغاتی سو در این زمینه سکوت کند؛ ما باید با روحیه جهادی و انقلابی سبک زندگی اسلامی را در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه فرهنگی نهادینه کنیم.
فرمانده سپاه نایین در پایان خطاب به سرگروه‌های حلقات صالحین یادآور شد: باید با بصیرت و روشنگری از نفوذ فرهنگی دشمن جلوگیری کرده و فرهنگ ناب اسلامی را که زیربنای سعادت و خوشبختی ملت ما است، ترویج دهیم.

حمیدرضا پوربافرانی
captcha