سکوت غول‌های فضای مجازی در مورد همکاری با ترامپ علیه مسلمانان
کد خبر: 3551199
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰

سکوت غول‌های فضای مجازی در مورد همکاری با ترامپ علیه مسلمانان

گروه بین‌الملل: جدیدترین گزارش نشریه «دی اینترسپ» آمریکا نشان می‌دهد که 8 شرکت از 9 شرکت بزرگ فناوری و رایانه‌ای آمریکا، از پاسخ دادن به اینکه آیا حاضر به همکاری با دولت ترامپ برای ایجاد یک پایگاه اطلاعاتی علیه مسلمانان هستند، طفره می‌روند.

سکوت غول‌های فضای مجازی در مورد همکاری با ترامپ علیه مسلمانان

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «fortune.com»، کمپانی‌های بزرگ آی‌بی‌ام، اپل، گوگل، فیسبوک، اس‌آرای اینترنشنال و سی‌جی‌آی کانادا از پاسخ به این سؤال که از سوی نشریه اینترسپ مدتی است، مطرح شده طفره می‌روند و پاسخ مشخصی نمی‌دهند.

تنها توئیتر مشخصاً اعلام کرده که با این طرح همکاری نخواهد کرد.

اینترسپ اعلام کرد که به مدت دو هفته است که به دنبال پاسخ این سؤال از سوی این کمپانی‌های بزرگ است اما آن‌ها از پاسخ دادن طفره می‌روند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و تیم او در مورد بسیاری از وعده‌های انتخاباتی ترامپ، چندپهلو صحبت می‌کنند اما به نظر می‌رسد که موضوع ثبت اطلاعات مهاجران کشورهای اسلامی و نیز مسلمانان آمریکایی را مد نظر قرار داده‌اند.

با ایجاد چنین سیستمی، مهاجران و شهروندان مسلمانان هدف بازجویی‌ها و دیگر اقدامات کنترلی قرار گرفته و همه اطلاعات آن‌ها ثبت می‌شود.

اینکه دقیقاً این سیستم چگونه عمل خواهد کرد، مشخص نیست؛ اما محرز است که جمع‌آوری اطلاعات مسلمانان با استفاده از رسانه‌های اجتماعی، شرکت‌های تحلیل آمار و پایگاه داده‌های بزرگ به‌راحتی قابل انجام است و این‌ها ابزارهای جالبی برای ساخت چنین پایگاه اطلاعاتی علیه مسلمانان هستند.

captcha