اعتکاف فرصت رسیدن به قرب الهی
کد خبر: 3589276
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷
نجفی تاکید کرد:

اعتکاف فرصت رسیدن به قرب الهی

گروه معارف: کارشناس تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره گفت: مراسم اعتکاف، بهترین فرصت برای رسیدن به قرب الهی و کسب رضایت خداوند سبحان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام قربانعلی نجفی، کارشناس تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره شامگاه دیروز چهارشنبه 23 فروردین ماه در جمع نمازگزاران مسجد جامع خرم‌دره، بر ضرورت گسترش فرهنگ اعتکاف در جامعه تأکید کرد و افزود: انسان با خودسازی در این مراسم معنوی می‌تواند به خدا نزدیک‌تر شود.

وی با تاکید بر اینکه این ماه مبارک و پر برکت متعلق به مولای متقیان علی‌ (ع‌) است، تصریح کرد: باید با استعانت از امام شیعیان سیره و رفتار او را سرلوحه کارهای خود در تمام امور زندگی قرار دهیم.

حجت‌الاسلام نجفی استقبال جوانان و نوجوانان از مراسم اعتکاف را نشان دهنده آگاهی و شناخت آنها از آثار شرکت در این مراسم عبادی و معنوی دانست و یادآور شد: اعتکاف فرصت مناسبی است که می‌توان بهترین و بیشترین بهر‌ه‌برداری را از آن برای داشتن یک زندگی متعالی داشت لذا معتکفان باید برای تقویت هر چه بیشتر روحیه معنوی خود در این مراسم بکوشند.

این مسئول با بیان این مطلب که انسان خداجو در جستجوی فرصتی برای قرب خداوند است، بیان کرد: انسان خود را به جریان عظیم اعتکاف می‌ا‌فکند تا رضایت پروردگارش را حاصل کند و در این ایام روحانی از دنیا بریده به حریم امن مسجد که خانه خدا است پناه برده و کلامی غیر از ادعیه و نماز و قرآن بر زبانش جاری نمی‌شود تا با خودسازی و دل بریدن از تعلقات دنیوی و مادیات خود را برای مقابله با هوای نفس در تمام ایام سال آماده کند.

captcha