رجب؛ ماه ریزش رحمت خداوند بر مردم
کد خبر: 3797067
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲

رجب؛ ماه ریزش رحمت خداوند بر مردم

گروه معارف ــ یک کارشناس دینی گفت: رجب ماه ریزش رحمت خداوند و فرصتی برای تقرب به خدا و راز و نیاز با معبود بوده و تقارن این ماه با سال نو، نویدبخش زندگی بامعرفت و بامعنویت است.

رجب؛ ماه ریزش رحمت خداوند برمردمحجت‌الاسلام علی موسوی، کارشناس دینی در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان در مورد فضائل ماه رجب اظهار کرد: در مورد ماه رجب احادیث زیادی نقل شده و در مورد آن می‌گویند «این الرجبیون» یعنی کجایند رجبیون؟ و این عظمت این ماه را نشان می‌دهد.
وی یادآور شد: رجب نام نهری در بهشت است که آب‌های گوارا در آن جاری می‌شود که از عسل شیرین‌تر و از شیر سفیدتر است هر کس در این ماه روزه دارد، از آن نهر آب می‌نوشد. به ماه رجب رحب الأصب یعنی ماه ریزش رحمت خداوند بر مردم نیز می‌‌گویند.
این کارشناس دینی ادامه داد: در احادیث ذکر شده که هر کس در ماه رجب، پنجشنبه، جمعه و شنبه 3 روز متوالی روزه بگیرد، صواب یسیار دارد و پاداش آن معادل اجر دنیوی نیست.
وی با اشاره به اینکه در ماه رجب مناسبت‌های بسیاری از جمله ولادت امام محمد باقر(ع) و امام علی(ع) و ایام‌البیض را داریم، تصریح کرد: به نیایش پنجشنبه‌های این ماه تأکید بسیاری شده و باید این ماه را برای قرب الهی غنیمت بشماریم.
موسوی با اشاره به اینکه اولین شب جمعه ماه رجب، شب آرزوهاست، تصریح کرد: از دفتر 3 مرجع تقلید سئوال کردند و نظر آن‌ها بر این است که 24 اسفندماه لیلة‌الرغایب است و در این شب حاجات برآورده می‌شود و مومنان، ظهور حضرت مهدی(عج) و برطرف شدن مشکلات شیعیان را در صدر آرزوهای خود قرار دهند.
وی همچنین با اشاره به اینکه ایام اعتکاف با عید نوروز مقارن شده است، بیان کرد: نوروز فرصتی برای صله‌رحم است و افراد می‌توانند در این ایام به دیدار مومنان معتکف در مساجد بروند و حتی برای آن‌ها افطاری ببرند و در ثواب آن‌ها شریک شوند.
این کارشناس دینی با بیان اینکه نوروز مانعی برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف نیست، ابراز کرد: امسال افراد سال شمسی جدید را با ولادت پربرکت حضرت علی(ع) و ایام اعتکاف آغاز می‌کنند، که نوید سالی بامعرفت و معنویت را می‌دهد.
انتهای پیام
captcha