پیکر «شاذلی» امروز تشییع می‌شود
کد خبر: 3606663
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶

پیکر «شاذلی» امروز تشییع می‌شود

گروه بین‌الملل: پیکر مرحوم «فرج‌الله شاذلی»، قاری برجسته مصری که روز گذشته، 15 خرداد در بیمارستان نظامی «الجلاء» شهر قاهره دعوت حق را لبیک گفت، امروز، 16 خرداد در میان جمعیتی از قاریان، فعالان قرآنی و شهروندان مصری در محل زادگاهش واقع در روستای ارامنیا از توابع استان بحیره مصر تشییع می‌شود.

پیکر «شاذلی» امروز تشییع می‌شود
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری نمساوی، فرج‌الله شاذلی در سال 1948 میلادی در روستای ارمانیا متولد شد.
وی هشت ساله بود که قرآن را به‌طور کامل حفظ کرد و به قرائات دهگانه مسلط شد.
فرج‌الله شاذلی در سال 1971 به مرکز قرائات مصر ملحق و پس از تکمیل دوره آموزشی در سال 1979 از این انجمن فارغ‌التحصیل شد. وی سپس در سال 1980 م به‌منظور ادامه تحصیل وارد دانشکده مطالعات عربی و اسلامی الازهر شد.
در سال 1997 م تحصیلات تکمیلی خود را در بخش ادبیات گذراند و در سال 2001 م نیز موفق به کسب مدرک فوق لیسانس و در سال 2004 م با کسب مدرک دکترا فارغ‌التحصیل شد.
پیکر «شاذلی» امروز تشییع می‌شود
شاذلی، مؤذن الازهر و دبیرکل اتحادیه قاریان مصر و قاری رادیو و تلویزیون این کشور بود.
در سال 2010 میلادی در یکی از سفرهای خود به کشور عراق در مسجدی اذان شیعی سر می‌‌‌دهد که این عمل وی به مذاق سلفیان مصر خوش نمی‌آِید و منجر به اعتراض و موج انتقادات علیه شاذلی می‌شود. در نهایت این امر سبب شد که شیخ محمد طبلاوی، رئیس اتحادیه قاریان مصر از احمد الطیب، شیخ الازهر و محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف این کشور ممانعت از سفر علمای الازهر و قاریان مصری به ایران و عراق را خواستار شود.
پیکر «شاذلی» امروز تشییع می‌شود
شاذلی در جمع علمای شیعی عراق
عباس شومان، معاون شیخ الازهر نیز محدودیت‌هایی را در این زمینه اعمال کرد که شامل محرومیت تلاوت شاذلی در مسجد جامع الازهر، محرومیت وی از داوری در مسابقات قرآن و آزمون‌های مرکز اسلامی الازهر و همچنین اعزام به خارج از مصر(به‌نمایندگی از الازهر) بود.
وی علاوه بر دبیرکلی و معاونت اتحادیه قاریان مصر، داوری در مسابقات بین‌المللی قرآن مصر و کشورهای مختلفی چون امارات، ایران و مسابقات سراسری عراق و اجرا در محافل قرآنی آستان مقدس علوی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.
شاذلی هفته گذشته به‌منظور اجرای محافل انس با قرآن و امامت نمازهای جماعت در مساجد اتریش، مهمان اقلیت مصر این کشور بود و پنج روز پیش از اتریش به مصر بازگشته بود.
صوت تجوید کل قرآن شاذلی را در این صفحه بشنوید.
captcha