اوباما: پدربزرگم مسلمان بود
کد خبر: 3615034
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶

اوباما: پدربزرگم مسلمان بود

گروه بین‌الملل: باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا که برای گذراندن تعطیلات به اندونزی سفر کرده است، از مسلمان‌بودن پدر بزرگ خود و تغییرات جاکارتا از زمان کودکی‌اش تا به امروز گفت.

انگلیسی/ اوباما: پدربزرگم مسلمان بود
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «aboutislam»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سفر خود برای جمعیتی که در جاکارتا جمع شده بودند از میزان تغییرات پایتخت اندونزی از دوران کودکی او که در این شهر می‌زیسته تا به امروز، داستان‌هایی تعریف کرد.
وی گفت: امروز جهان در یک تقاطع حساس سیر می‌کند. در یک نقطه انفصال. کشورهای جهان باید برای همزیستی، اعتدال و احترام به یکدیگر تلاش کنند در غیر این صورت «ناسیونالیسم تهاجمی» که از سوی برخی اتخاذ شده است، منجر به خشونت و هرج و مرج خواهد شد.
اوباما افزود: اگر ما برای همزیستی، اعتدال و احترام به دیگران نایستیم، اگر شروع به شک‌کردن به خودمان و دستاوردهایمان کنیم، در ‌آن صورت پیشرفت‌هایی که تا امروز کرده‌ایم ادامه پیدا نمی‌کند.
وی گفت: آنچه امروز می‌بینیم این است که هر روز عده بیشتر و بیشتری علیه دموکراسی بحث می‌کنند، به دنبال محدود‌کردن آزادی‌ها هستند و بیشتر شاهد بردباری در برابر یکدیگر، اختلافات گروهی، اختلافات مذهبی و خشونت هستیم.
اوباما از پدری کنیایی و مادری آمریکایی متولد شده اما پس از ازدواج مجدد مادرش با یک اندونزیایی، خانواده او در سال 1967، هنگامی که چهل و چهارمین رئیس‌جمهور آمریکا شش ساله بوده، به اندونزی می‌روند و با پدربزرگ ناتنی مسلمانش به مدت 4 سال زندگی می‌کنند.
اوباما می‌گوید: پدربزرگ من به عنوان یک مسلمان بزرگ شد اما به هندوها، بودایی‌ها و مسیحیان احترام می‌گذاشت.
وی در میان تشویق حاضران افزود: اگر شما در عقاید خودتان راسخ هستید نباید نگران عقاید دیگران باشید.
اوباما با تقدیر از شعار ملی اندونزی «وحدت در عین کثرت»، گفت: بیایید روراست باشیم، اگر مردم احترام نگذارند و در برابر هم بردبار نباشند، در نهایت با جنگ و کشمکش مواجه می‌شویم و دیر یا زود جوامع فرو خواهند پاشید.
captcha