خشونت علیه مسلمانان میانمار ادامه دارد/ ممانعت برمه از ورود گروه‌های بین‌المللی
کد خبر: 3615972
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳

خشونت علیه مسلمانان میانمار ادامه دارد/ ممانعت برمه از ورود گروه‌های بین‌المللی

گروه بین‌الملل: علی رغم ادامه خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار، دولت این کشور از ورود گروه‌های حقوق بشر بین‌المللی به برمه ممانعت می‌کند.

خشونت علیه مسلمانان میانمار ادامه دارد/ ممانعت برمه از ورود گروه های بین المللی
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه خبری دیلی صباح، خشونت علیه مسلمانان روهینگیا با همکاری آشکار از سوی دولت و پلیس میانمار ادامه دارد.
آنگ سان سو چی، رهبر سابق مخالفان میانمار که پنج سال پیش از سوی سازمان ملل متحد مورد تشویق قرار گرفته و جایزه صلح نوبل به او اختصاص یافت، امروز درب‌های این کشور را به سوی سازمان‌های بین‌المللی بسته و مانع از ورود هر گروهی برای تحقیق در ارتباط با حوادث علیه مسلمانان در این کشور می‌شود.
علی رغم این که مأموریت گروه‌های بین‌المللی جمع آوری اطلاعات در ارتباط با حوادث مربوط به نقض حقوق بشر علیه مسلمانان در میانمار به ویژه در منطقه راخین است، وزارت خارجه برمه اعلام کرد: کشورش هیچ دلیلی برای استقبال از چنین گروه‌هایی را نمی‌بیند.
این در حالی است که در آخرین حملات علیه مسلمانان، عده‌ای از علمای بودایی به جمعی از آنان حمله کرده و یک تن را کشته و شش تن دیگر را مجروح کردند.
گفتنی است: بیش از 100 هزار مسلمان به دلیل خشونت‌های دینی که از سال 2012 آغاز شده و به کشته شدن صدها تن انجامید در اردوگاه‌های آوارگان در ایالت راخین زندگی می‌کنند و این مسلمانان تاکنون نتوانسته‌اند از این اردوگاه‌ها خارج شوند.

captcha