کلنگ پروژه قرآنی «نورالهدی» در قزوین به زمین زده شد
کد خبر: 3623984
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
با حضور مسئولان استانی؛

کلنگ پروژه قرآنی «نورالهدی» در قزوین به زمین زده شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: کلنگ‌ پروژه مهد قرآن و عترت «نورالهدی» در قزوین با حضور مسئولان استانی به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، مراسم کلنگ‌زنی پروژه مهد قرآن و عترت «نورالهدی» در قزوین با حضور داوود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، نصرتی شهردار قزوین، حجت‌الاسلام عادل مسئول اوقاف و‌ امور خیریه استان، مسئولان کانون‌های قرآنی و مسئولان استانی به زمین زده شد.
زمین این موسسه به همت شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین به مهد قرآن داده شد تا با سرمایه‌گذاری آن به بهره‌برداری برسد.
برای تکمیل این پروژه قرآنی اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.
ارتقاء و آشنایی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان و‌ خانواده‌های قزوینی با علوم قرآن، آموزش قرآن در مقاطع مختلف و آشنایی با اهل‌بیت از اهداف در نظر گرفته شده برای موسسه قرآنی نورالهدی است.
از امکانات در نظر گرفته شده برای این پروژه که در ۳ طبقه ساخته خواهد شد می توان به ساختان کامل اداری، سالن اجتماعات و کلاس‌های آموزش قرآن و عترت اشاره کرد.
پیش‌بینی می‌شود موسسه قرآنی نورالهدی تا دو‌ سال آینده تکمیل و در اختیار جامعه قرآنی استان قرار بگیرد.
گفتنی است؛ این موسسه قرار است در زمینی به مساحت ۵۱۲ متر مربع در خیابان پادگان قزوین ساخته شود.
مهد قرآن قزوین به شاخصی بزرگ در فعالیت‌های قرآنی کشور تبدیل شده است
مسئول مهد قرآن استان قزوین گفت: کیفیت کار مهد قرآن به روندی شاخص در کشور تبدیل شده و امروز از آن به عنوان الگویی جامع و‌موثر در زمینه فعالیت‌های قرآنی یاد می‌شود.
«پرویز خوش‌پنجه» مسئول مهد قرآن استان قزوین، در این مراسم با بیان اینکه مهد قرآن در مدت ۲۰ سال فعالیت خود توانسته خلا موجود در زمینه فعالیت‌های قرآنی را پر کند، اظهار کرد: این موسسه از سال ۱۳۷۷ در راستای حفظ تخصصی قرآن فعالیت خود را آغاز کرد که نتایج فعالیت آن موجب ارتقاء جایگاه استان در حوزه قرآنی در سطح کشور شده است.
وی افزود: مهد قرآن برای تمامی سنین از کودکی تا پیری که قادر به فراگیری آموزش‌های قرآنی باشند، برنامه داشته و با ۲۰ کانونی که در سطح استان دایر نموده به آموزش قرآن مشغول است.
خوش‌پنجه با اعلام اینکه تمامی آموزش‌های داده شده در مهد قرآن رایگان است، گفت: مردم خود حامی و تامین‌کننده نیازهای مهد هستند از این رو تمامی فعالیت‌های این موسسه رایگان و‌ مردمی است و ‌مربیان و فراگیران فی‌سبیل‌الله به فعالیت قرآنی مشغول هستند.
این مسئول ادامه داد: کیفیت کار مهد قرآن به روندی شاخص در کشور تبدیل شده و امروز از آن به عنوان الگویی جامع و‌موثر در زمینه فعالیت‌های قرآنی یاد می‌شود.
مسئول مهد قرآن استان قزوین عنوان کرد: امروز رتبه‌های برتر بیشتر مسابقات قرآنی به مهد قرآن تعلق دارد چرا که آموزش‌های داده شده در این موسسه جامع و‌ کامل است.
وی با اشاره به اینکه مراحل حفظ تخصصی قرآن همراه با آموزش مفاهیم و تجوید است، بیان کرد: همچنین مهد قرآن قزوین به عنوان سومین استان در کشور به آموزش تدبر در قرآن ویژه مربیان حاضر در مهد اقدام کرده است.
این مسئول با اشاره جایگاه قرآنی استان قزوین در کشور گفت: امروز در عرصه‌های مختلف قرآنی به همت بیش از ۲۰۰ مربی مهد قرآن در استان شاهد ارتقاء رتبه و جایگاه استان در کشور هستیم.
وی خبر داد: حضور ۳۶۰۰ قرآن پژوه در مهد قرآن که ۱۲۰۰ نفر آنها از میان نوجوانان هستند نشان می‌دهد در جذب جوانان و‌نوجوانان موفق بوده‌ایم.
خوش‌پنجه به خواسته مقام معظم رهبری در ۵ سال گذشته مبنی بر پرورش و تربیت ۱۰ میلیون حافظ در کشور عنوان کرد: متاسفانه با وجود هزینه‌های بسیار در عمل نتیجه خاصی دیده نشد.
وی افزود: با این حال شهرداری با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر قزوین اقدامی موثر را در این بین آغاز کرد که در آن برای حفظ هر جزء از قرآن کریم که در آزمون پذیرفته شود ۵۰ هزار تومان اختصاص داده شد.
خوش‌پنجه ادامه داد: در سال گذشته نزدیک به هزار نفر در آزمون‌های شهرداری شرکت کردند که نشان از موثر بودن این حرکت در بین مردم دارد.
‌مسئول مهد قرآن قزوین در پایان با اشاره به اختصاص زمین از سوی شهرداری برای ساخت موسسه قرآنی نورالهدی در قروین گفت: این اولین ساختمانی است که پرچم آن از سوی یک نهاد برای فعالیت‌های قرآنی بالا می‌رود که امیدواریم نظیر چنین اقداماتی ادامه یابد.
captcha