حملات موشکی اخیر اسرائیل، پایان داعش را تغییر نمی‌دهد
کد خبر: 3668987
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
فعال سیاسی لبنان در گفت‌وگو با ایکنا:

حملات موشکی اخیر اسرائیل، پایان داعش را تغییر نمی‌دهد

گروه بین‌الملل: قائم‌ مقام دفتر جنبش «أمل» لبنان در ایران تصریح کرد: اسرائیل چه بخواهد و چه نخواهد کار داعش که با توطئه این رژیم برای تضعیف محور مقاومت تأسیس شد، تمام شده و با حملات موشکی نمی‌تواند تغییری در این معادله ایجاد کند.

مشکل اصلی منطقه اسرائیل است/اسرائیل توان رویارویی با ایران را ندارد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد شنبه(11 آذرماه) از آسمان لبنان، پنج موشک به سمت انبار مهمات ارتش سوریه بین دو منطقه «صحنایا» و  «الکسوه» در غوطه غربی دمشق شلیک کردند که سامانه‌های ضدهوایی سوریه سه موشک را درآسمان منهدم کردند و دو موشک درنزدیکی انبارهای مهمات سقوط کرد.

رژیم صهیونیستی پیش از این، 10 آبان نیز یک کارخانه را در شهرک صنعتی «حسیا» در نزدیکی شهر حمص سوریه هدف حمله هوایی قرار داد و 29 مهرماه نیز سه قبضه توپ ارتش سوریه را در استان قنیطره به بهانه سقوط 5 گلوله خمپاره سرگردان به بلندی اشغالی جولان با توپخانه منهدم کرد.

از این رو، ایکنا با هدف تحلیل و بررسی این حمله جنایتکارانه رژیم غاصب صهیونیست و تحریک اسرائیل به این اقدام ماجراجویانه از سوی رژیم سعودی و آمریکا، گفت‌وگویی با «صلاح فحص»،  قائم‌ مقام دفتر جنبش «أمل» لبنان در ایران، انجام داده که مشروح این گفت‌وگو از نظرتان می‌گذرد.

صلاح فحص در این باره گفت: کار جریان تکفیری ـ تروریستی داعش اخیرا با رشادت و دلاورمردی محور مقاومت متشکل از مجاهدان مبارز ایرانی، سوری، لبنانی و عراقی به پایان رسید، جریانی که با توطئه و همدستی اسرائیل و برخی کشورهای مزدور منطقه و با حمایت آمریکا و با هدف از بین بردن محور مقاومت شکل گرفت.

وی افزود: رژیم اشغالگر اسرائیل، با این حملات موشکی تجاوزکارانه نمی‌تواند نقشه‌های شوم خود را در سوریه عملی کند و معادله نابودی  تشکیلات تکفیری داعش در خاک سوریه تغییر دهد و به یاری خداوند رژیم جعلی و نامشروع اسرائیل نیز به زودی و به همت مجاهدان مقاومت کار آن تمام خواهد شد.
حملات موشکی اسرائیل معادله پایان داعش را تغییر نمی‌دهد
صلاح  فحص در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا می‌توان حملات موشکی اسرائیل به سوریه را پیامی به ایران پس از ایجاد پایگاه‌های نظامی در خاک سوریه به‌ویژه در نزدیکی مرزهای فلسطین اشغالی دانست، گفت: این برای نخستین بار نیست که رژیم غاصب صهیونیست به سوریه حمله می‌کند، چرا که این رژیم از سال 2006 میلادی همواره با حملات موشکی به سوریه و لبنان درصدد ایجاد تضعیف روحیه محور مقاومت بوده است.

وی تأکید کرد: اسرائیل توان رویارویی و مقابله با قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران را ندارد، زیرا اگر این رژیم غاصب، تاکنون این توان و قدرت را در خود می‌یافت، لحظه‌ای در حمله به خاک ایران درنگ نمی‌کرد.

هم‌پیمانی تأسف‌بار 

 قائم‌ مقام دفتر جنبش «أمل» لبنان در ایران در ارتباط با نقش عربستان سعودی  و آمریکا در حمله نظامی بامداد شنبه به انبار مهمات ارتش سوریه گفت: آمریکا همواره حامی رژیم‌صهیونیستی بوده و قطعا حملات موشکی بامداد شنبه نیز با هماهنگی و اطلاع آمریکا و رژیم سعودی بوده است.

وی گفت: متأسفانه امروز برخی کشورهای عربی به دشمنی با ایران برخواسته و با اسرائیل هم‌پیمان شده‌اند و این بسیار تأسف‌بار و دردآور است که برخی کشورهای عربی، ایران را دشمن و اسرائیل را دوست خود می‌پندارند، چرا که این همان چیزی است که رژیم غاصب اسرائیل سال‌ها با توطئه برای آن برنامه‌ریزی کرده است. 
حملات موشکی اسرائیل معادله پایان داعش را تغییر نمی‌دهد
حمله موشکی اسرائیل به مواضع ارتش سوریه
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو، رژیم غاصب صهیونیست و تجاوزگری‌های این رژیم را مشکل اصلی منطقه دانست و گفت: ریشه تمامی تنش‌ها و بحران‌های موجود در منطقه خاورمیانه، توطئه‌های رژیم اشغالگر اسرائیل است و مطمئنا اگر رژیم جعلی و نامشروع اسرائیل در سرزمین فلسطین شکل نمی‌گرفت، امروز بسیاری از مشکلات عربی، اسلامی، فلسطینی و ... وجود نداشت.  

این فعال سیاسی لبنان بیان کرد: اشغالگری غاصبانه اسرائیل در اراضی فلسطین، سبب شد که محور مقاومت در برابر اشغالگری‎های این رژیم شکل بگیرد و این محور شرافتمندانه پیوسته خار چشم صهیونیست‌های غاصب بوده است.   

وی در ادامه این گفت‌وگو تصریح کرد: تشکیلات تروریستی داعش و سایر جریان‌های تکفیری منطقه با توطئه اسرائیل و حمایت آمریکا شکل گرفت و رژیم صهیونیستی با هدف تثبیت نفوذ خود پیوسته حامی تجریه و تقسیم و ایجاد ناامنی و تفرقه در میان کشورهای منطقه بوده است.

قائم‌ مقام دفتر جنبش «أمل» لبنان در ایران، تثبیت وجود خود به‌عنوان یک کشور مستقل و یهودی در منطقه را از دیگر اهداف اسرائیل دانست و گفت: صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند هر موضوعی که موجودیت این رژیم را تهدید می‌کند را از میان بردارند و  هدف از ایجاد داعش و سایر جریان‌های تکفیری ـ تروریستی در منطقه، تضعیف و از بین بردن محور مقاومت بود، زیرا مقاومت، مانع جدی بر سر راه اشغالگری اسرائیل است و تنها در صورت شکست آن، رژیم صهیونیستی می‌تواند موجودیت خود را در منطقه حفظ کند.

وی همچنین تاکید کرد: اسرائیل از هر ابزار و سازوکار غیرقانونی برای از بین بردن مقاومت استفاده می‌کند، به همین دلیل به هر مکانی که نیروهای مقاومت در آن حضور داشته باشند خواه سوریه، خواه لبنان و یا هرمکان دیگری باشد، حمله می‌کند که نمونه آخر آن حمله بامداد شنبه به انبار مهمات ارتش سوریه در جنوب دمشق بود.
حملات موشکی اسرائیل معادله پایان داعش را تغییر نمی‌دهد

صلاح فحص در ارتباط با هدف رژیم صهیونیستی از حملات مکرر به  پایگاه‎های نظامی سوریه که در اغلب آن‌ها نیروهای حز‌ب‌الله لبنان حضور دارند، گفت: هدف از این حمله و دیگر حملات این رژیم غاصب به پایگاه‌‌های نظامی و مواضع سوریه از بین بردن و تضعیف روحیه مقاومت، ایجاد تزلزل در منطقه و تفرقه میان امت اسلام است.

قائم‌ مقام دفتر جنبش «أمل» لبنان در ایران در پایان گفت: رژیم اسرائیل تاکنون با حمایت آمریکا و برخی کشورهای مزدور منطقه از هیچ تلاشی برای تضعیف محور مقاومت و از بین بردن آن دریغ نکرده و این رژیم در راستای تحقق این هدف شوم خود به تمامی ابزارهای نظامی، سیاسی فرهنگی و.. متوسل شده است/.

گفتگو از: زهره نوری
captcha