فلسطین اولویت اصلی امت اسلام است
کد خبر: 3670044
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
شیخ نعیم قاسم:

فلسطین اولویت اصلی امت اسلام است

گروه بین‌الملل: معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سی‌ویکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران، گفت: ما ضمن مخالفت شدید با هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، بر بازگشت آوارگان فلسطینی تأکید داریم.

فلسطین اولویت اصلی امت اسلام است / در حال تکمیل به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از محل برگزاری سی‌و‌یکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله لبنان صبح امروز(14 آذرماه) در افتتاحیه این کنفرانس سخنرانی کرد.

وی ضمن تبریک به مناسبت ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) و حضرت امام صادق(ع) و همچنین فرا رسیدن هفته وحدت، گفت: ایران الگوی موفقی از مدیریت کشور بر اساس تعالیم و آموزه‌های اسلام است و تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مردم‌سالاری دینی تجربه ارزشمندی است که از سوی جهان اسلام باید مورد توجه قرار گیرد.

شیخ نعیم قاسم در ادامه با بیان این که حزب‌الله لبنان جنبش و حرکتی است که توانسته است در یک مدت کوتاه تجربه موفقی از الگوی مقاومت ارائه دهد، گفت: حزب الله با شکست اسرائیل توانست عزمت و کرامت را برای امت اسلام به ارمغان بیاورد و این تجربه می‌تواند در شکل گیری تمدن نوین اسلامی مورد اهتمام قرار گیرد.

وی در ادامه شکست تکفیری‌های تروریستی در سوریه، عراق و لبنان، پایداری ملت یمن و پیروزی مقاومت را مدیون محور مقاومت دانست و گفت: رژیم آل سعود هر چقدر هم تروریست‌ها را مجهز کند نخواهد توانست معادله محور مقاومت را به هم بزند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه تأکید کرد: آمریکا و اسرائیل محور شر و شرارت را در منطقه هدایت می‌کنند و آمریکا این حق را به خود می‌دهد که با اسرائیل و برخی کشورهای مزدور منطقه متحد و هم پیمان باشد، اما ایستادن ایران در کنار محور مقاومت را بر نمی‌تابد.

وی با اشاره به پایان داعش در عراق و سوریه تصریح کرد: علاوه بر شکست نظامی داعش، باید با افکار و اندیشه‌های منحرف این گروه نیز مقابله شود. ما نباید اجازه دهیم که آمریکا و اسرائیل برای آینده ما برنامه‌ریزی کنند، بلکه باید با تکیه بر قدرت و توانمندی خود آینده جهان اسلام را بسازیم.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در پایان فلسطین را اولویت اصلی امت اسلام برای تحکیم وحدت وهمبستگی دانست و گفت: ما ضمن مخالفت شدید با هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، بر بازگشت آوارگان فلسطینی تأکید داریم/.

captcha