آموزش قرآن و تعالیم دینی به کودکان در آلمان
کد خبر: 3687433
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷

آموزش قرآن و تعالیم دینی به کودکان در آلمان

گروه بین‌الملل: کودکان خردسان آلمانی با شرکت در برنامه‌هایی که اتحادیه ترکی - اسلامی این کشور برگزار می‌کند، قرآن کریم و تعالیم دینی را فرا‌ می‌گیرند.

آموزش قرآن به کودکان خردسال در آلمان /  در حال تکمیلبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه؛ اتحادیه ترکی - اسلامی آلمان در یکی از مساجد واقع در شهر بن (Bonn) طی ساعات مشخصی در هفته برنامه‌ آموزش قرآن و تعالیم دینی به کودکان خردسال را برگزار می‌کند.

محمد کایا، امام جماعت این مسجد طی سخنانی با اشاره به فعالیت‌های دینی و قرآنی اتحادیه ترکی - اسلامی آلمان، گفت: در این برنامه‌ها کودکان ضمن تفریح و سرگرمی با تعالیم دینی نیز آشنا می‌شوند. آنان همچنین با استفاده از مداد رنگی حروف و کلمات قرآنی را روی دفتر نقاشی‌هایشان می‌نویسند. تجربه ثابت کرده است کودکان خردسال در کنار تفریح و سرگرمی مطالب را بهتر یاد‌ می‌گیرند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای والدین این کودکان، تصریح کرد: فرصت فراگیری قرآن و تعالیم دینی برای کسانی که فرزندانشان را برای شرکت در این برنامه‌ها به این مکان می‌آورند، فراهم شده است. آنان نیز می‌توانند در کلاس‌های جداگانه‌ای روخوانی قرآن کریم و تعالیم دینی را فراگیرند.

محمد کایا، در بخشی از سخنانش نیز از تصمیم اتحادیه ترکی و اسلامی آلمان برای گسترش این برنامه‌ها در مساجد مختلف آلمان خبر داد/.

captcha