4 شهر منتخب گردشگری اسلامی در کنفرانس داکا معرفی می‌شوند
کد خبر: 3689086
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱

4 شهر منتخب گردشگری اسلامی در کنفرانس داکا معرفی می‌شوند

گروه بین‌الملل: 4 شهر منتخب جهان اسلام در حوزه گردشگری به عنوان پایتخت‌های گردشگری جهان اسلام در سال‌های 2019 و 2020 در جریان کنفرانس داکا معرفی خواهند شد.

4 شهر منتخب گردشگری اسلامی در کنفرانس داکا معرفی می‌شوندبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری AzerNews؛ داکا، پایتخت بنگلادش، میزبان نشست‌های دهمین کنفرانس وزرای گردشگری کشورهای اسلامی است که فردا (18 بهمن) با قرائت بیانیه پایانی و اتخاذ قطع‌نامه‌هایی با هدف توسعه گردشگری در جهان اسلام به کار خود پایان خواهد داد.

حمید اپیلیرو، معاون دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در امور اقتصادی اعلام کرد که دهمین کنفرانس وزرای گردشگری کشورهای اسلامی، شهرهای منتخب حوزه گردشگری اسلامی در سال‌های 2019 و 2020 را معرفی خواهد کرد.

قرار است شهرهای داکا (بنگلادش)، قبله (جمهوری آذربایجان)، پاراکو (بنین) و اغادیز (نیجر) رسماً به عنوان پایتخت‌های فرهنگی جهان اسلام در دو سال آینده معرفی شوند.

این شهرهای منتخب، با آماده‌سازی و مرمت اماکن و میراث فرهنگی اسلامی خود و نیز برپایی انواع برنامه‌های فرهنگی، انتخاب خود به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی و جهان اسلام را جشن خواهند گرفت/.

 

captcha