علت ضعف فعالیت‌های قرآنی بانوان در آفریقای مرکزی
کد خبر: 3710327
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
حافظ ممتاز قرآن از آفریقای مرکزی مطرح کرد؛

علت ضعف فعالیت‌های قرآنی بانوان در آفریقای مرکزی

گروه فعالیت‌های قرآنی- شرکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان از آفریقای مرکزی، فعالیت‌های قرآنی بانوان در کشور آفریقای مرکزی را بسیار ضعیف توصیف کرد و افزود: فعالیت بانوان به جلسات ختم قرآن محدود است؛ دلیلش هم نبود امکانات، سن کم ازدواج در این کشور و مشغولیت‌های زندگی‌ برای آن‌هاست؛ اگر کسی بتواند به دخترانمان قرآن آموزش دهد، او را روی سرمان می‌گذاریم.

محمد نور رمات، شرکت‌کننده در بخش حفظ مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان از آفریقای مرکزی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، گفت: در رشته شریعت دانشگاه عنوده در ترکیه تحصیل می‌کنم.
بالابودن سطح ششمین مسابقات قرآن دانشجویان نسبت به سایر دوره‌ها
وی سطح ششمین مسابقات قرآن دانشجویان را خوب ارزیابی کرد و افزود: بار اولم نیست در این مسابقات شرکت می‌کنم، اما این دوره نسبت به مسابقات دیگر سطح بالاتری داشته و رقابت‌ها بسیار قوی بود؛ من در مسابقات کشورهای دیگر برنده شدم اما در این دوره از مسابقات دانشجویان، به مرحله نهایی راه پیدا نکردم، هرچند فاصله‌ام هم با راهیافتگان زیاد نبود؛ همین امر به سطح بالای مسابقات دلالت دارد.
این حافظ قرآن کریم در رابطه با آغاز فعالیت‌های قرآنی‌اش، توضیح داد: در کودکی قرآن را با تشویق پدر و تعلیم معلم قرآن و راهنمایی وی، حفظ کردم؛ پس از حفظ کامل قرآن، برای تحصیلات دانشگاهی و پژوهش‌های قرآنی به کشورهای دیگر رفتم.
نور رمات اضافه کرد: وقتی در کشور کامرون بودم اهتمام بیشتری به قرآن داشتم؛ در کامرون رسم است که قرآن را روی الواح می‌نویسند و من هم قرآن را از سوره بقره تا ناس نوشتم؛ در طول چهار سال قرآن را حفظ کردم و پس از مدتی وقفه، دوباره محفوظاتم را بازیابی کردم؛ نوشتن قرآن روی الواح تأثیر بسزایی داشت و باعث شد قدرت حفظ قرآن افزایش پیدا کند، به طوری که اکنون می‌توانم قرآن را از حفظ کتابت کنم.
وی در خصوص فعالیت‌های قرآنی در کشورش، آفریقای مرکزی، ادامه داد: حکومت ما مسیحی است و هیچ حمایتی از برنامه‌های قرآنی ندارد؛ کسانی که در این راه مشغول تدریس هستند، فقط برای رضای خدا کارشان را انجام می‌دهند، هیچ توقع مادی ندارند و پاداش خود را از خداوند دریافت می‌کنند.
علت ضعف فعالیت‌های قرآنی بانوان آفریقای مرکزی
وی فعالیت‌های قرآنی بانوان در کشور آفریقای مرکزی را بسیار ضعیف توصیف کرد و افزود: فعالیت بانوان به جلسات ختم قرآن محدود است؛ دلیلش هم نبود امکانات، ازدواج در سن کم دختران در این کشور و مشغولیت‌های زندگی‌ برای آن‌هاست.
نوررمات اضافه کرد: اگر مسابقات بین‌المللی قرآن برای بانوان برگزار شود، ما کسی را برای اعزام نداریم؛ به همین خاطر اگر کسی بتواند به دختران‌مان قرآن آموزش دهد، او را روی سرمان می‌گذاریم.
این حافظ قرآن کریم در رابطه با برنامه‌های قرآنی آینده‌اش، اظهار کرد: اکنون در حال مرور قرآن هستم؛ در ماه رمضان آینده در دبی مسابقه دارم و هر روز مرور می‌کنم و روزها تا پنج جزء هم قرآن می‌خوانم.
نور رمات که میهمان جمهوری اسلامی ایران است، نظرش را درباره میزبانی ایران از متسابقان این‌گونه ابراز کرد: به عنوان کسی که برای سومین بار در مسابقات قرآن در ایران شرکت می‌کند، باید بگویم که میزبانی ایران بسیار خوب بود؛ مردم ایران من را بسیار شگفت‌زده کردند؛ این تنها سخن من نیست بلکه افرادی که برای اولین بار به ایران می‌آیند، از برخورد ایرانیان با خودشان شگفت‌زده و خوشنود هستند؛ جا دارد که از مردم و مسئولان ایران تشکر کنم.
این متسابق قرآنی گفت: نباید اختلاف مذهب‌هایمان باعث تفرقه بین آنان شود، چراکه ما یک خدا، یک دین و یک قرآن داریم و باید با یکدیگر وحدت داشته باشیم چراکه این وحدت همه ما را نجات می‌دهد.
انتهای پیام

captcha