خجالت می‌کشم که شکاف لب عمل نشده‌ای در ایران وجود داشته باشد
کد خبر: 3728418
تعداد نظرات: ۲۸ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
کلانتر هرمزی:

خجالت می‌کشم که شکاف لب عمل نشده‌ای در ایران وجود داشته باشد

گروه سلامت ــ سرپرست گروه پزشکان خیر مناطق محروم(مرهم) از انجام 142 عمل جراحی پلاستیک شکاف لب و کام به صورت خیریه در استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این مسئله باید از چهره ایران پاک شود. به عنوان یک ایرانی خجالت می‌کشم که شکاف لب عمل نشده‌ای وجود داشته باشد و این دل من را به درد می‌آورد.

خجالت می‌کشم که شکاف لب عمل نشده‌ای در ایران وجود داشته باشد/ تمام لب‌‌شکری‌های خراسان جنوبی عمل شدند

به گزارش ایکنا؛ گروه پزشکان جراح پلاستیک مناطق محروم(مرهم) با انجام 142 جراحی پلاستیک رایگان در شهر بیرجند(استان خراسان جنوبی) و با دستیابی به هدف انجام عمل جراحی بر روی تمام بیماران نیازمند عمل جراحی شکاف لب و کام به کار خود در استان خراسان جنوبی پایان داد.

در پایان پنج روز حضور گروه 36 نفره مؤسسه مرهم متشکل از 11 پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک، پزشک اتاق بیهوشی، ارتوپدی، طب فیزیکی و ... عبدالجلیل کلانتر هرمزی، سرپرست گروه پزشکان خیر مناطق محروم(مرهم) در مراسمی که مسئولان این استان برای قدردانی از زحمات این گروه ترتیب داده بودند، ضمن قدردانی از هماهنگی خوب مسئولان و داوطلبان این استان برای حضور پزشکان مؤسسه مرهم، عنوان کرد: گرامی می‌دارم همت والای مرهمی‌های خراسان جنوبی را که بیماران نیازمند را شناسایی و به آنها کمک کردند تا برای درمان به بیمارستان رازی و امام رضا(ع) بیایند.

وی ادامه داد: ما بدون حتی یک ذره خستگی این استان را ترک می‌کنیم و بهترین لحظات را در کار، عشق بازی، همنوع دوستی و در شماها دیدیم و بهترین ثروتی که از این استان می‌بریم همدلی دوستانه تمام مسئولان این استان است.

عمل جراحی با آخرین استاندارد بین‌المللی مراکز علمی آمریکا بر روی مرزنشینان خراسان جنوبی

پروفسور کلانتر هرمزی با تأکید بر اینکه عمل‌های جراحی صورت گرفته با آخرین استاندارد بین‌المللی مراکز علمی آمریکا برای مرز نشینان خراسان جنوبی انجام شده است، گفت: علاوه بر جراحی بیماران مبتلا به شکاف لب و شکاف کام، 475 بیمار در طب فیزیکی و توانبخشی و 270 نفر در ارتوپدی ویزیت شدند. همچنین 260 مورد تزریق درون مفصلی و 32 نوار عصب و عضله نیز به صورت رایگان انجام شد. کارگاه ‌آموزشی نیز برای کارکنان پشست میزنشین با هدف پیشگیری از بیماری‌های ستون فقرات برگزار شد.

وی با تأکید بر اینکه شکاف‌ لب باید در سه ماهگی عمل شوند و ابراز تأسف از اینکه افراد زیادی هستند که 30 سال و بالاتر دارند ولی هنوز عمل نشده‌اند، گفت: این مسئله باید از چهره ایران پاک شود. به عنوان یک ایرانی خجالت می‌کشم که کسی در ایران یک فرد 30 ساله شکاف لب عمل نشده ببیند و این دل من را به درد می‌آورد.

کلانتر هرمز عنوان کرد: تخصص من جراحی پلاستیک است و من جراح شکاف لب هستم و نیروی عاشق هم دارم پس چرا این عمل‌ها را به صورت رایگان انجام ندهم.

وی از تمام افرادی که کمک کردند تا گروه مرهم به استان خراسان جنوبی آمده و عمل‌های جراحی شکاف لب و کام را انجام و عشق بازی کنند، تشکر کرد و گفت: افراد داوطلب عضویت در گروه ما خیلی زیاد است و این بزرگ‌ترین گروه خیریه است که به این شهر آمده و بیمارستان بیرجند توانایی خدمت دهی به یک گروه به این بزرگی را دارد و بهترین هماهنگی را با ما داشتند.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک کشورمان افزود: در این سفر شاهد اتفاق‌های خاصی بویدم، پسر بچه‌ای را دیدیم که صورت خود را رو به دیوار کرده بود و به دیوار بیش از ما اعتماد داشت. می‌دانست که چیزی غیر عادی روی صورت خود دارد و از این مسئله خجالت می‌کشید و مدام دست خود را روی صورتش گذاشته بود و ما بعد از بیهوشی توانستیم شکاف لب او را ببینیم با اینکه افراد دیگری در صف انتظار عمل بودند کلی زمان صرف کردیم تا اعتماد این بچه را جلب و او را برای عمل آماده کنیم. مادر و پسری را دیدیم که لب‌شکری بودند و یک روز مادر از پسر و یک روز پسر از مادر پرستاری می‌کرد و پدری که بچه کوچکش را چسبیده و التماس می‌کرد که بچه‌اش را عمل کنیم.

خجالت می‌کشم که شکاف لب عمل نشده‌ای در ایران وجود داشته باشد/ تمام لب‌‌شکری‌های خراسان جنوبی عمل شدند

وی اضافه کرد: ما فقط عمل نکردیم بلکه دانش را هم منتقل کردیم و دانشجویان پزشکی در اتاق عمل حضور داشتند و کار را یاد گرفتند. همچنین توانستیم رکورد 50 جراحی در یک روز را بشکنیم. البته کار ما زمانی چند وجهی شد که همه با هم دست به دست هم دادند و قافله را به اینجا رساندند که امروز جشن پایان کار را در حالی برگزار می‌کنیم که هیچ بیمار عمل نشده‌ای وجود ندارد.  

کلانتر هرمز در ادامه سخنان خود به پیشینه تشکیل گروه جراحان پلاستیک داوطلب خدمت در مناطق محروم (مرهم) در سال 1386 اشاره کرد و افزود: در سال 87 با پنج نفر به استان خوزستان رفتیم. من خودم فرزند خوزستان هستم و طب جراحی‌ام را در تمام مدت جنگ در این استان سپری کردم کار از آنجا شروع شد و امروز پس از 11 سال با 60 داوطلب بزرگ‌ترین گروه جراح خدمت به مردم است و این افزایش تدریجی نشان می‌دهد که عاشقان خدمت بدون چشم داشت و بدون نیاز به هیچ تشویق نامه‌ای از سوی کسی و با هزینه شخصی و گرفتن مرخصی و عدم وابستگی به هیچ گروه خاصی در حال خدمت هستند. هرگز فکر نکنید که اگر کسی می‌خواهد کاری کند حتماً باید از مسئولی دستور بگیرد؛ وقتی می‌دانید یک کار درست است باید شروع کنید.

وی ادامه داد: ما جاهایی رفتیم که باید از رودخانه‌های عریض عبور می‌کردیم و یا با گرگر(نقاله روی رودخانه) به خانه‌های مردم می‌رسیدیم، و این کار را کردیم و مریض یابی کرده و آنها را درمان کردیم و اکنون به دوران شکوفایی این خدمت رسانی رسیده‌ایم.

سرپرست گروه پزشکان خیر مناطق محروم با اشاره به اینکه سفر به خراسان جنوبی به دعوت قائمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و با هماهنگی عالی تمام مسئولان و دست‌اندرکاران و نیز داوطلبان این استان انجام شد و همه امور با همکاری بسیار خوب صورت گرفت، گفت: روزهای اولی که مرهم کار خود را آغاز کرد برخی فکر می‌کردند به دنبال مقام و منصب و ... هستیم و حتی برخی امکانات را از ما دریغ می‌کردند و باور نمی‌کردند که چند پزشک بیایند و به صورت رایگان بیماران را درمان کنند، اما اکنون این مسئله را همه باور کرده‌اند و بسیار عالی بود که در این استان حتی ستاد اسکان و تغدیه همراهان بیمار تشکیل شد تا افرادی که از مناطق محروم می‌آیند محل اسکان و غذا داشته باشند.

 وی اضافه کرد: 1200 بیمار را به صورت الکترونیک و 800 بیمار را به صورت حضوری ویزیت کردیم و در بیرجند دیگر بیماری نمانده که ویزیت نشده باشد. شرط ما برای آمدن به این سفر این بود که تمام بیماران باید ویزیت رایگان، بستری رایگان و عمل رایگان شوند که محقق شد. ما تأکید داریم که هر کس که در فضای جمهوری اسلامی نفس می‌کشد سلامت آنها بر ما واجب است، بر این اساس هر فردی ایرانی یا افغانی بدون اینکه بپرسیم شناسنامه داری، کارت سبز داری و ... فقط درمان شدند.

کلانتر هرمزی افزود: در تمام دنیا جایی نداریم که در یک روز مثلاً 30 عمل جراحی شکاف لب صورت بگیرد در حالی که در اینجا 50 عمل شکاف لب صورت گرفت و در کل 142 عمل جراحی پلاستیک با بهترین نخ‌هایی که برای بخیه لازم است و توسط گروه خریداری شده بود انجام شد.

 انتهای پیام

انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۱۶
غیر قابل انتشار: ۰
لب شکری
|
United Arab Emirates
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۱ - ۲۳:۳۰
2
16
سلام من لب شکری هستم هیچ وقت عمل نکردم صورتم هم خوب نیست هرجا میرم خیلی نگاه میکنن هزینه مالی عمل ندارم ای کاش میشد منم یه روز عمل کنم من احساس اون لب شکری که عمل میشه رو میفهمم خیلی سخته برا یه دختر ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۱۷:۲۲
من قبلا داشتم به این شماره پی ام بده 09148877910
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۸/۱۱/۲۳ - ۰۹:۵۹
سلام دوست عزیز برای شکاف لب برید اصفهان پیش دکتر معمار زاده و دکتر امید این دوتا جزو بهترین دکترای عمل شکاف لب کام هستن توی بیمارستان دولتی عمل میکنن هزینش بین همین 200 تا 300 هزار تومن که خیلی ارزون حتی اونا خیریه محکم هم داره که شما به دکتر شرایط مالی بگید شمارو معرفی میکنه و نصف بیشتر هزینه رو خیریه میده . حتما تو نت سرچ کن در مورد ادرس این دوتا دکتر پشیمون نمیشی یک سر حتما برو
امین زاهدپور هستم
|
United States of America
|
۱۳۹۷/۰۸/۳۰ - ۱۰:۲۶
1
5
منم یه لب شکری هستم در کودکی چند بار عمل کردم ولی هنوز کامل خوب نشدم وضع مالی خوبی ندارم از این وضع خودم ناراحتم خواهش میکنم شما یه کاری کنید منم مثل بقیه احساس خوشحالی کنم الان ۳۰ سالمه نمیدونم چکار کنم لطفا شما کمک کنید
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳۹۹/۰۱/۱۵ - ۱۳:۳۶
کاش میشد با هم ی گروه میزدیم شاید با هم ی تعداد زیاد میتوانستیم ی کار کنیم
اسکندری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۱:۴۵
2
3
سلام خسته نباشید بنده چندین بار بابت نوبت دهی تماس گرفتم و ایمیل زدم در حدود 6 ماه لی متاسفانه موفق به برقراری ارتباط نشدم ...تنها راه ارتباط با دکترجهت ویزیت و نوبت گیری ایمیل هست که احساس میکنم سرکاری هست و این صفحه بابت تبلیغاته والا چرا هیچ واکنشی و تماسی از طرف مقابل نیست
سلاله
|
Netherlands
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۸ - ۲۲:۱۷
0
6
سلام منم یه دختر لبشکری هستم سی سالمه و عمل داشتم ولی هنوز خوب نشدم تو جامعه خیلی این موضوع وحشتناک و من ناراحت میکنه همه جا هرچی حرف میزنند جز ماها اکثریت هیچ اطلاعات درباره ما ندارند و آزارمون میدند .کاش بشه به این جامعه فهموند این یه مریضی ونیست و ماهیولا نیستیم که ازمون فرار میکنند
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ - ۲۳:۴۸
2
9
سلام دکتر من 25 سالمه شکاف لب دارم میتونی عملش کنی
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۰۹:۵۶
1
10
سلام من یه لب شکری هستم واسه عمل زیبایی بینی هیچی پول ندرم الان دوساله کنکور دادم امسال میخوام برم دانشگاه ولی خجالت میکشم با این ظاهر برم وضع مالی مونم خوب نیست بچه روستا هستم دکتر میشه کمکی کنید
نوشین
|
Russian Federation
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۸ - ۲۰:۱۵
1
18
سلام من ی لب شکری هستم ،سه بار عمل کردم ولی هنوز بعد سه بار عمل درست نشده متاسفانه لب شکری بودنم روی ظاهر بینی هم تاثیر منفی گذاشته ،با مطب دکتر کلانتر هرمزی تماس گرفتم
گفتم قبلا عمل کردم ،گفتن دکتر قبول نمیکنه عملتون کنه
کاش دکتر ما رو هم قبول کنید ما با شما اشنایی نداشتیم که همون عمل اول پیش شما باشه ،الان که بزرگ شدیم خودمون واسه ی کم بهتر شدن ی کم بهتر دیده شدن داریم تلاش میکنیم ،حاضرم هزینه بدم ولی بهتر شم ،تو رو خدا اینا رو به دکتر بگید
اگه نمیخوایید بگید لطفا دیگه نظر نخوایین که ما تو هر سایتی بیام و التماس کنیم .
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۱ - ۱۷:۲۹
0
3
سلام
من هم لب شکری هستم ولی تابحال هزینه جراحی پلاستیک رو نداشتم نتونستم عمل کنم
لطفا ی کاری کنید برام خیلی سخته
حسین منصوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۱۲:۴۵
0
5
سلام دکتر جان من 28 سالم است و بیکار هستم وخیلی عمل کردم و از هیچ ارگانی یا اداره ای حقوق نمیگیرم و دوست دارم مثل بقیه بچها عمل کنم که توی شهر زیاد منو نگاه میکنن و میخندن. و بخاطر این همش در خانه نشستم
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۳ - ۱۰:۰۴
0
2
سلام دوستان عزیز گه شکاف لب و کام دارید برید اصفهان بیمارستان امام حسین دولتی هم هست بهترین دکترای اصفهان برای شکاف کام لب اقای دکتر معمارزاده و دکتر امید و دکتر سامرلند جزوه نخبگان و بهترین دکترای شکاف لب کام هستن هزینه لب بین 200 تا 400 هزار تومن هست هزینه کام بین 500 تا 700 و بستگی به بیمه هم داره اگه بیمه باشید خیلی کمتر از این میشه دوما کسایی که هزینه براشون سخته اونجا به دکتر شرایط مالی بگید نامه میزنن برای خیریه محکم که نصف بیشتر هزینه عمل اون خیریه میده و توسط این دکتران مجرب عمل میشد حتما توی نت اطلاعات این دکترا رو بخونید و حتما یک سر برید باور کنید پشیمون نمیشید
علی ابراهیمی اقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۱ - ۲۳:۱۳
2
9
سلام
جناب استادبزرگوار.عرض ادب و احترام خدمت جنابعالی
بنده همکارخانمی دارم که مشکل لب شکری داره وخیلی هم ازاین موضوع رنج میبره وازلحاظ مالی هم اصلا وضعیت مناسبی نداره و خوب بخاطر همین موضوع هم تا الان مجردمونده از جنابعالی تمنای مساعدت برای ایشان دارم سلامت مویدباشید
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۱ - ۲۳:۳۰
0
0
سلام آقای دکتر.شکاف لب دارم .من محمد خزایی هستم .صبحت شمارا در برنامه دورهمی دیدم
الان ۱۷سال دارم که بچه ها همیشه مسخره میکن. بچه روستا هستم. بچه لرستانی هستم
از لحاظ مالی خیلی ضعیف هستیم من داداشم هر دو شکاف لب داریم.
ما در روستا هستیم
میشه یه کار برای برای ما بکنی
ممنون میشم
در پناه حق باشی
امیدوار مار دریا بی
مجید نصیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۶ - ۱۱:۵۲
2
2
یک پسر بچه ای داریم ۶ ساله که مشکل لب شکری داردکه در سال ۹۳یک عمل بر روی او انجام داده ایم ولی هنوز بهبود نیافته و عمل دیگری دارد و به علت وضعیت بد مالی قادر به انجام دوباره عمل نمیباشیم....نیاز مند کمک شما هستیم...
دهقانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۴ - ۰۱:۰۴
2
2
سلام. من خواهرم ۳۰ ساله هست ولب شکری. میشه برای جراحی راهنماییی فرماید. ممنون از شما
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۶ - ۰۲:۲۳
1
6
سلام چطور میتونیم نوبت بگیرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۲۱:۱۳
0
0
سلام اقای دکتر ، من سی سالمه لب شکری ام ،لیرز کردم چندبار ،خوب نشده ،هر جا که میری فقط به لب ادم نگاه میکنن خیلی افسرده ام ،از بچگی همه مسخرم میکردن همش تنها بودم ومنزوی ، خواهش میکنم برام ی کاری بکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۲۱:۱۳
0
1
سلام اقای دکتر ، من سی سالمه لب شکری ام ،لیرز کردم چندبار ،خوب نشده ،هر جا که میری فقط به لب ادم نگاه میکنن خیلی افسرده ام ،از بچگی همه مسخرم میکردن همش تنها بودم ومنزوی ، خواهش میکنم برام ی کاری بکنید
اسلام نام آور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۰۷:۴۲
1
0
سلام
خسته نباشید
من در یکی از روستاهای ارومیه کودک دو ساله ای در یک خانواده بسیار فقیر میشناسم که مشکل شکاف کام دارد
اصلا از روزی که بچه را دیدم یک لحظه از ذهنم خارج نمیشه.
اسلام نام آور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۰۸:۰۶
0
1
با سلام و عرض خسته نباشید
بنده در یکی از روستاهای ارومیه خانواده فقیری را میشناسم که دارای یک کودک سه ساله بامشکل شکاف کام میباشند
از حدود یک هفته پیش که بچه را دیدم خیلی ناراحتم
چطور میشه کمکش کرد
شماره موبایل من
09143883257
اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۰۵:۲۲
0
1
سلام ودرود به فرشته ای مثل شما پرفسور کلانتر هرمزی شما استوره هستین ما به شما افتخار میکنیم خدا خیرتون بده شما خدای دوم ما هستین من بچه اهوازم وب شما افتخار میکنم بنده ۳۰سالمه لب شکری هستم ونیاز به عمل دارم ولی چطور پیدات کنیم نمیدونم
Eshaghi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۸ - ۱۸:۵۳
3
0
در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان که من ساکن هستم بچه های لب شکری چه طور می‌توانند درمان شوند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴۰۱/۱۲/۰۱ - ۰۹:۲۷
تشریف ببر تهران بیمارستان 15 خردا روزهای شنبه دکتر کلانتر هست ویزیت کنه نوبت عمل میده بهتون
Sa
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۴ - ۱۸:۴۳
1
0
سلام با اینکه مطالبی زیادی خواندم و خیلی چیزا شنیدم و خیلیا پیام های کمک خواهانه گذاشتن ولی جوابی دراین باب نشنیدم منم دچار مشکل لب شکری هستم و کاملا درک میکنم کسانی که پیام میگذارند باچه امید و رویایی کاش کسی هم بود واقعا کمکی میکرد به من هم نوعان که بشه عادی زندگی کرد و عادی دیده شد وازنگاه های دیگران رنج نبرد دکتر اگه میتونید توانش دارید یاعلی مدد کنید
نصرت بلوچ شهریاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۸ - ۰۷:۰۹
0
4
سلام. برای جراحی شکاف کام تمکن مالی ندارم. چطور میتونم برای جراحی رایگان توسط دکتر اقدام کنم؟
مجید ترابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۷ - ۱۳:۴۹
0
0
سلام من هم لب شکری هستم تقاضا دارم تماس بگیرد الان ۴۰ سالمه شماره تماس ۰۹۱۲۷۵۰۱۸۳۲ از قم
captcha