تربیت قرآنی، هدف اصلی فعالیت‌های فرهنگی باشد
کد خبر: 3733642
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷

تربیت قرآنی، هدف اصلی فعالیت‌های فرهنگی باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر مکتب القرآن الکریم دهاقان با تاکید بر اعتلای فرهنگی و معنوی جامعه گفت: در انجام فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی باید به سمتی حرکت کنیم که ثمره تمام این فعالیت‌ها، تحقق تربیت قرآنی در جامعه باشد.

تربیت قرآنی، هدف اصلی فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی باشد

سید امیر حجازی، مدیرمکتب القرآن الکریم دهاقان در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان با بیان اینکه موازی‌کاری در فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی آسیب‌زا است، اظهار کرد: اگر در فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی انگیزه الهی وجود نداشته باشد، دعوت‌های دینی معنا پیدا نمی‌کند و ارزش الهی نیز ندارد. این افراد جاهل و نادان هستند که در مسیر فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی سنگ‌اندازی می‌کنند و کار بسیار ناشایست و زشتی را مرتکب می‌شوند.

وی افزود: مدیریت صحیح و جلوگیری از هدررفت منابع، اصلی مهم در فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی است و دستگاه‌های متولی این فعالیت‌ها باید هماهنگ با یکدیگر عمل کرده و از سلیقه‌ای عمل کردن بپرهیزند. بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فرهنگ آن چیزی است که حاضرم جانم را در راهش فدا کنم، باید سرلوحه اعمال و رفتار ما قرار گیرد.

مدیر مکتب القرآن الکریم دهاقان با تاکید بر لزوم حمایت از مربیان و فعالان فرهنگی، گفت: برخی افراد دغدغه فعالیت‌های فرهنگی را ندارند، به دنبال انحصارطلبی هستند، برای رفع تکلیف کار می‌کنند، بیشتر عنوان برایشان مهم است، هدف را کنار گذاشته‌اند، از فعالان فرهنگی استفاده نمی‌کنند و زمانی که قرار است فعالیت‌هایی انجام شود، سنگ‌اندازی می‌کنند؛ البته راه به جایی نخواهند برد.

وی تصریح کرد: طرح نخبه‌پروری و شناسایی افراد مستعد و استعدادهای درخشان در زمینه فعالیت‌های قرآنی به خصوص در میان جوانان و نوجوانان باعث ایجاد انگیزه در آنها شده و باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر مکتب القرآن الکریم دهاقان با اشاره به کمبود مربیان حفظ و قرائت قرآن در این شهرستان گفت: به علت کمبود بودجه و اعتبار، مربی‌پروری به شکل صحیح انجام نشده، در صورتی که شهرستان دهاقان از پتانسیل و ظرفیت خوبی برخوردار است و اگرچه مربیانی در این شهرستان در حال فعالیت‌اند، ولی آموزش‌های لازم را طی نکرده‌اند.

وی بیان کرد: همه دستگاه‌های فرهنگی باید اهتمام ویژه‌ای به اعتلای معنوی و فرهنگی جامعه داشته باشند و بايد به سمتي حرکت کنیم كه ثمره و نتیجه تمام فعاليت‌ها، تربيت قرآني باشد.

انتهای پیام

captcha