وزیر دفاع: دشمنان خواهند دید مشکلات را پله ترقی کشور می‌کنیم
کد خبر: 3734038
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸

وزیر دفاع: دشمنان خواهند دید مشکلات را پله ترقی کشور می‌کنیم

گروه سیاست و اقتصاد- وزیر دفاع با اشاره به راه‌اندازی شورای هماهنگی اقتصادی نظام جمهوری اسلامی گفت: دشمنان خواهند دید که ما از این مرحله عبور کرده و این مشکلات را پله ترقی خود قرار خواهیم داد.

وزیر دفاع: دشمنان خواهند دید مشکلات را پله ترقی کشور می‌کنیمبه گزارش ایکنا از زنجان، امیر سرتیپ امیر حاتمی در  جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان، اظهار کرد: در حال حاضر کشور در  یک شرایط متفاوت نسبت به گذشته قرار دارد که دارای فرصت‌ها و تهدیداتی است اما شرایط بحران تلقی نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دشمن تصور غلط دارد که با فشار به مردم ایران، نظام جمهوری اسلامی را وادار به تسلیم کند ولی خوشبختانه در یک طرف هم مردم مصممی در کشور حضور دارند که شرایط سخت‌تر از این شرایط را گذرانده‌اند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه با انجام مذاکرات برجام این‌بار دشمن عریان‌تر ظاهر شده و دقیق‌تر می‌دانیم که چه کاری را انجام خواهد داد تصریح کرد: این چنین شفافیتی قبل از توافق هسته‌ای وجود نداشت.

این مسئول آمریکا را دشمن قسم‌خورده کشور خواند و گفت: همه انتظار مذاکره برد_برد در موضوع هسته‌ای داشتند ولی بسیاری از مردم ایران نسبت به امتیازاتی که به دشمن داده شد، راضی نبودند، امروز نیز با حرکتی وقیحانه تعهدات خود را زیرپا گذاشتند.
 
امیر حاتمی تاکید کرد: دشمنان خواهند دید که ما از این مرحله عبور کرده و این مشکلات را پله ترقی خود قرار خواهیم داد اینکه منابعی همچون نفت را بفروشیم و صرف زندگی مردم کنیم، حق بدیهی است و زندگی در رفاه و آرامش مبتنی بر داشته‌ها نیز حقوق اولیه مردم بوده و در برابر ظلم خواهیم ایستاد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح شرایط موجود را فرصتی برای بخش خصوصی دانست و گفت: امسال از جانب رهبر معظم انقلاب سال حمایت از کالای داخلی نام‌گذاری شده و باید تهدیدها را به فرصت‌هایی برای مرتفع کردن نیازها تبدیل کرد.

این مسئول با بیان اینکه ایران کشوری با بازارهای بزرگ، منابع فراوان، صاحب علم و فناوری و پیشینه افتخارآمیز است، یادآور شد:  کشور در حال گذر از فراز و نشیب‌ها است و به همین دلیل در کشور بهم‌ریختگی‌هایی هم مشاهده می‌شود که میزان آن نسبت به شرایط موجود زیاد نیست.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: در حال حاضر تغییراتی از راس نظام حاکمیتی برای ایجاد ساز و کارهای عبور از شرایط فعلی آغاز شده به طوری که شورای هماهنگی اقتصادی نظام جمهوری اسلامی در کشور راه‌اندازی شده است تا فرماندهی شرایط خاص را بر عهده بگیرد که البته در ذیل این شورا، ستاد مقابله با تحریم نیز ایجاد شده است.

امیر حاتمی تامین ارز مورد نیاز تولیدکنندگان را از تاکیدات رئیس جمهور برشمرد و گفت: در این شرایط همه اعم از دولت، مردم و بخش خصوصی، وظایف خود را به درستی انجام دهند و تخصیص ارز به تولیدکنندگان و اولویت‌بندی آنان کاری زماتن‌بر است تا به بلوغ برسیم.

وی به همکاری مسئولانه مردم برای پیشبرد اهداف کشور تاکید کرد و افزود: امروز هماهنگی و اتحاد بیشتری بین مسئولان و مردم وجود دارد اگر چه فاصله زیادی داریم اما باید این فاصله را کم کنیم و افق روشن امروز قابل مقایسه با گذشته نیست.

این مسئول ادامه داد: ظرفیت‌هایی که  امروز در کشور وجود دارد، در گذشته وجود نداشت و بسیاری از افرادی که در گذشته با دشمن، هماهنگ بودند امروز در کنارش نیستند.

این مسئول با اشاره به حل مسئله اروه در کشور، خاطرنشان کرد:  قیمت اوره به حالت سابق بازگشته ولی مسئله پتروشیمی نیز در حال بررسی است تا راهکار مهمی ارائه شود همچنین انتظار می‌رود پیشنهادات طرح فراگیر اشتغال و اشتغال عشایر و روستایی از سوی استان‌ها ارائه شود تا تصمیم‌گیری‌های لازم در استان و مرکز انجام شود.

انتهای پیام
captcha