لوگوی روز گوگل در کشورهای عربی برای تولد ابن سینا
کد خبر: 3736634
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰

لوگوی روز گوگل در کشورهای عربی برای تولد ابن سینا

گروه بین‌الملل- گوگل دودل (Google Doodle)، لوگوی موقتی موتور جستجوی گوگل که در صفحه اصلی آن به نمایش در می‌آید، امروز به ابن سینا، حکیم، فیلسوف، طبیب و دانشمند بزرگ ایرانی اختصاص دارد.

 به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه «نشنال» امارات، سینتیا یوان چنگ این لوگو را به مناسبت هزار و سی و هشتمین سالروز تولد این دانشمند شهیر طراحی کرده است.

نکته جالب اینجاست که این لوگو را فقط کاربران گوگل در تعدادی از کشورهای عربی (امارات، عراق، مراکش، الجزایر، لیبی، مصر، عربستان، و عمان) می‌توانند مشاهده کنند و در ایران، چنین امکانی وجود ندارد.

دودل‌های گوگل در مناسبت‌های خاص مانند تولد اشخاص مهم، سال نو، تعطیلات ویژه و غیره به جای لوگوی اصلی بکار می‌رود.

ابو علی سینا، معروف به ابن سینا (در غرب اویسنا)  از برجسته‌ترین و تأثیرگذارترینِ فیلسوفان و دانشمندان ایران ‌زمین است که در نزدکی شهر بخارا در ازبکستان کنونی متولد شد.

لوگوی گوگل در کشورهای عربی برای تولد ابن سینا

 وی بیش از 400 کتاب تالیف کرده که از مشهورترین آن‌ها شفا که یک دانشنامه علمی و فلسفی جامع است و قانون فی الطب یکی از معروف‌ترین آثار تاریخ پزشکی است.  اوهم چنین در زمره فیلسوفان بزرگ جهان قرار دارد به طوری که دانشنامهٔ فلسفهٔ دانشگاه تنسی ابن سینا را تأثیرگذارترین فیلسوف جهان پیش از دوران مدرن معرفی می‌کند.

آرامگاه این سینا در شهر همدان واقع شده‌است.

captcha