ایستادگی و مقاومت آزادگان صلابت جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان کشید
کد خبر: 3739095
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
مدیرکل بنیاد شهید گیلان:

ایستادگی و مقاومت آزادگان صلابت جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان کشید

گروه اجتماعی- پاکاری، با اشاره به جایگاه و شانیت آزادگان ما نسبت به سایر اسرای جنگی در دیگر کشورها، گفت: ایستادگی و مقاومت آزادگان در دوران اسارت باعث شد تا صلابت جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان بکشند.

ایستادگی و مقاومت آزادگان صلابت جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان کشید

به گزارش ایکنا از گیلان، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید استان گیلان شامگاه گذشته، 25 مرداد در همایش بزرگ آزادگان گیلانی که در سالن همایش های سازمان منطقه آزاد انزلی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام و انقلاب، اظهار کرد: شهدا و ایثارگران در مسیر آرمان های انقلاب و ارزش های نظام جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند تا ما امروز با عزت و سرافرازی در جهان بدرخشیم.

وی 26 مرداد را روزی بزرگ و فراموش نشدنی در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی دانست و افزود: روزی که آزادگان سرافراز پس از سال ها تحمل رنج و مشقت دوران اسارت پا به عرصه کشور گذاشتند، مصداق بارز یوم الله است که برای همیشه در تاریخ این مرز و بوم گرامی خواهد ماند و مایه مباهات نسل های آینده خواهد بود.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان اضافه کرد: اگرچه آزادگان سال های طولانی جسمشان در بند بود، اما روح و اندیشه بلندشان هیچگاه تسخیر دشمن نشد. در واقع آزادگان ما با الهام گرفتن از ایمان، پایبندی به مکتب و اعتقادات و دفاع از ارزش های اسلامی و انقلابی توانستند دوران سخت اسارت را تحمل کنند.

این مقام مسئول، سیره انقلابی و حماسی ائمه اطهار(ع) را سرلوحه رزمندگان ما دانست و عنوان کرد: آزادگان با الگوگیری از حضرت زینب(س) به عنوان اسوه صبر و پایداری، علاوه بر اینکه در میدان رزم دوشادوش شهدا و رزمندگان برای دفاع جانانه حضور داشتند، در دوران اسارت نیز به عنوان میدانی جدید برای مبارزه با دشمن و دفاع از عقیده و آرمان انقلاب و مکتب روح بخش اسلام، عزتمندانه نقش آفرینی کردند.

وی با اشاره به جایگاه و شانیت آزادگان ما نسبت به سایر اسرای جنگی در دیگر کشورها، گفت: ایستادگی و مقاومت آزادگان در دوران اسارت باعث شد تا صلابت جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان بکشند؛ به گونه ای که امام خمینی(ره) درباره آزادگان فرمود «اسرا در چنگال دژخیمان سرور آزادی سر دادند و آزادگان جهان آن را زمزمه کردند». مقام معظم رهبری نیز صبر و استقامت آزادگان را مایه عزت و آبروی اسلام دانستند و از این عزیزان به عنوان ذخیره بزرگ الهی و ثروت عظیم انسانی یاد کردند.

پاکاری، صبر و استقامت خانواده های آزادگان را در دوران اسارت ستودنی دانست و تصریح کرد: این خانواده ها علاوه بر تحمل رنج فقدان وجودی آزادگان توانستند با پر کردن خلاء آنان در زندگی و پیشبرد امور، با روحیه ایثار خود تحمل مشقت زندان دشمن را برای آزادگان هموار سازند.

وی تجلیل از آزادگان و پاسداشت مستمر فداکاری آنان را رسالت خطیر جامعه دانست و خاطرنشان کرد: گرامیداشت یادگاران دفاع مقدس در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت اثرگذار است. این فرهنگ در امتداد مکتب عاشورا و امانت شهدا و ضامن استحکام و دوام کشور و نظام بوده و لذا باید به عنوان وظیفه دینی و ملی از آن حراست کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، از اجرای طرح سپاس با محوریت آزادگان، برنامه های فرهنگی و رونمایی از تولیدات هنری ویژه این ایام خبر داد و یادآور شد: استان گیلان 150 شهید آزاده و آزاده متوفی دارد و لذا یادواره شهدای آزاده و آزادگان متوفی استان شنبه، 27 مرداد در رشت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha