آمریکا مسئول کشتار شهروندان یمنی است
کد خبر: 3742430
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن:

آمریکا مسئول کشتار شهروندان یمنی است

گروه بین‎الملل ـ محمدعلی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن آمریکا را مسئول کشتار شهروندان یمنی معرفی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری اسپوتنیک؛ به دنبال سخنان جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا در ارتباط با لزوم کاهش شهروندان در یمن، محمدعلی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در صفحه اجتماعی خود در توئیتر، آمریکا را مسئول کشتار شهروندان یمنی عنوان کرد.

وی در  این توئیت آورده است: ما ایالات متحده را مسئول هر جنایتی که بعد از سخنان جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا در ارتباط با تلاش آمریکا برای کاهش قربانی شدن شهروندان و آغاز گفت‎وگوهای صلح در اسرع وقت اتفاق بیافتد، می‌دانیم و آنچه ما در عمل از آمریکایی‎ها می‌بینیم، خلاف سخنان آنهاست.

الحوثی در مطلب دیگری آورده است: ما با بازگشت به میز مذاکره، تشکیل کمیته صلح ملی، اجرای انتخابات برای انتخاب رئیس جمهور و  پارلمانی متشکل از همه گروه‌های یمنی، ایجاد ضمانت‎های بین‌المللی برای بازسازی یمن و منع هرگونه دشمنی از سوی کشورهای بیگانه به این کشور، اعلام بخشش عمومی و آزادی اسرای دو طرف موافقیم.

یادآور می‌شود؛ جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا روز گذشته (6 شهرویور ماه) در سخنانی تصریح کرد: واشنگتن کاهش تعداد قربانیان غیر نظامی در یمن و آغاز مذاکرات صلح با نظارت سازمان ملل متحد را از اولویت‎های خود قرار داده است.

وزارت دفاع آمریکا به عربستان هشدار داد، در صورت عدم تلاش برای کاهش کشتار شهروندان در جنگ یمن، کمک‌های نظامی و اطلاعاتی خود به آنها را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام

 
captcha