اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در استان زنجان
کد خبر: 3752786
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸
توسط بسیج سازندگی انجام می‌شود؛

اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در استان زنجان

گروه اجتماعی- جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: بسیج سازندگی بیش از 100 مورد طرح‌های عمرانی را در مناطق محروم استان اجرا کرده است که شامل مواردی از جمله ساخت خانه، تامین آب آشامیدنی و آب زراعی، تعمیر مساجد و مدارس می‌شود.

اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در استان زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، ابوالفضل طهماسبی عصر امروز 12 مهرماه در حاشیه نهمین نمایشگاه سراسری کتاب زنجان و سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان با حضور در غرفه ایکنا اظهار کرد: یکی از کارهای مورد تاکید در بسیج، زدودن غبار محرومیت از چهره مناطق محروم و مناطق حاشیه‌ای شهرها است.
وی با اشاره به اینکه این مناطق از آسیب‌های اجتماعی رنج می‌برد و باید مورد توجه باشد تصریح کرد: در همین راستا، برنامه‌های محرومیت‌زدایی از طریق بسیج سازندگی و اردوهای جهادی اجرایی می‌شود.
جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی بیش از 100 مورد طرح‌های عمرانی را در مناطق محروم استان اجرا کرده است که شامل مواردی از جمله ساخت خانه، تامین آب آشامیدنی و آب زراعی، تعمیر مساجد و مدارس می‌شود.
وی نقش اردوهای جهادی در کاهش محرومیت ایفا را مهم خواند و افزود: تاثیر این اردوها بر روی جوانان بسیار بیشتر از سایر اقشار است؛ چرا که آینده کشور دست جوانان است و افرادی که از نزدیک محرومیت‌ها را مشاهده می‌کنند، خیلی بیشتر قدر نعماتی را که دارند، می‌دانند.
طهماسبی با اشاره به اینکه قرارگاه پیشرفت و آبادانی از اواخر سال 95 راه‌اندازی شده است، افزود: در حال حاضر، این قرارگاه در سه دهستان اوریاد، قره‌پشتلو و افشار مشغول به کار است و تا به امروز اقدامات قابل توجهی از جمله ساخت پل، ساخت خانه عالم، تعمیر مسجد و تامین آب کشاورزی انجام داده است.
جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، بخش‌های مختلف از جمله تعلیم و تربیت و رسیدگی به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و همین‌طور توزیع بسته‌های رایگان در اوایل سال تحصیلی در را از اقدامات قرارگاه پیشرفت و آبادنی برشمرد.
وی افزود: خوشبختانه بسیج سازندگی در حوزه اشتغال و در قالب اقتصاد مقاومتی تسهیلات ارزان‌قیمت متعددی به متقاضیان ارائه می‌دهد و شهروندان می‌توانند از آموزش‌های مختلف از جمله الگوی کاشت و جلوگیری از شیوع بیماری‌های دامی بهره‌مند شوند.
طهماسبی یادآور شد: ساخت مکانی برای جمع‌آوری و ذخیره آب کشاورزی از جمله موضوعاتی است که به روستاییان آموزش داده می‌شود و خوشبختانه مقدمات آن در روستاهای قره‌داش و کردی فراهم شده است؛ در واقع در مناطقی که با کمبود اعتبار مواجه است و مغفول مانده، سپاه به کمک دولت می‌آید.
انتهای پیام
captcha