حمایت از 200 طرح پژوهشی توسط بسیج علمی زنجان
کد خبر: 3766889
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴

حمایت از 200 طرح پژوهشی توسط بسیج علمی زنجان

گروه اجتماعی - رئیس بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان زنجان با تأکید بر ترویج گفتمان علمی در جامعه و تقویت بنیه مهارتی کشور گفت: این سازمان در سال‌های اخیر از ۲۰۰ طرح پژوهشی حمایت مادی کرده است.

به گزارش ایکنا از زنجان، علی رضاخانی شامگاه شنبه 3 آذرماه در نشست خبری اظهار کرد: از دوسال گذشته فعالیت پایگاه‌های علمی در سطح بسیج مساجد و محلات برای شناسایی ظرفیت‌ها آغاز شده است تا بنیه علمی جامعه تقویت شود.
وی جریان‌سازی و گفتمان علمی در این پایگاه‌ها را یکی از رویکردهای بسیج علمی خواند و گفت: هدف بسیج علمی اعتلای بسیجیان نخبه در کشور است و این سازمان جهت حمایت مادی و معنوی از نخبگان و مخترعان از هر قشر و طیفی آمادگی خود را اعلام می‌کند.
رضانی با اشاره به اینکه رویکرد بسیج بر اساس اسناد بالادستی تحقق چشم‌انداز نظام جمهوری اسلامی است، ادامه داد: این سازمان این ظرفیت را دارد تا در زمینه‌های علمی به کمک دولت بیاید. همچنین بسیج علمی سعی در شناسایی خلاءهای موجود و ایفای نقش هم‌افزایی در این عرصه را دارد.
حمایت از 200 طرح پژوهشی توسط بسیج علمی زنجانرئیس بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان زنجان خاطرنشان کرد: ترویج گفتمان علمی در جامعه و تقویت بنیه علمی و مهارتی کشور هدف بسیج علمی به‌شمار می‌آید.
وی گفت: بسیج علمی، پژوهشی و فناوری با محوریت حوزه‌های علمی فعالیت می‌کند، در همین راستا خانه نخبگان بسیج با هدف شناسایی و رسیدگی به مشکلات نخبگان با کمک اساتید بسیجی فعال، کارگروه‌های مختلفی را تشکیل می‌دهند، این کارگروه‌ها با محوریت‌های مختلف تشکیل شده و به بیان مشکلات نخبگان بسیجی می‌پردازد.
رئیس بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان زنجان، یادآور شد: طی سال‌های اخیر کارگروه‌های مربوط به کشاورزی از فعالیت خوبی برخوردار بودند، به طوری که در طول این مدت، این کارگروه دو کتاب چاپ و روانه بازار کرد.
رضاخانی افزود: این سازمان در استان در بخش‌های مختلف فعالیت داشته و از طرح‌ها و ایده‌های بسیجیان تا حصول نتیجه نهایی حمایت می‌کند، مراکز رشد و توسعه خلاقیت، محلی برای پرورش ایده و طرح و اجرای آزمایشی آن است، هر چند وظیفه اصلی این حمایت‌ها به عهده پارک علم و فناوری است اما بسیج علمی نیز در راستای رفع مشکلاتی پیش ‌روی نخبگان، به حمایت از این مجموعه می‌پردازد.
این مسئول یادآور شد: مرکز رشد بسیج علمی استان در طی سال‌های اخیر از ۲۰۰ طرح پژوهشی حمایت مادی کرده که به تعداد دو برابر این رقم نیز حمایت‌های معنوی خود را از نخبگان داشته است.
انتهای پیام
captcha