رهبر معنوی طالبان در پاکستان ترور شد
کد خبر: 3760588
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸

رهبر معنوی طالبان در پاکستان ترور شد

گروه بین‌الملل ـ مولانا سمیع الحق، رهبر معنوی طالبان و رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان شاخه سمیع، در شهر «راولپندی» این کشور ترور شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم؛ منابع خبري اعلام کردند که مولانا سميع الحق كه از وی به‌عنوان پدر معنوی جنبش طالبان و رهبر جمعیت علمای اسلامی شاخه سمیع نام برده می‎شد، شامگاه جمعه(11 آبان‌ماه) در شهر راولپندی بر اثر حمله افراد ناشناس، ترور شد.
 
یوسف شاه، معاون امیر جمعیت علمای اسلام پاکستان در این باره گفت: مولانا سمیع الحق به ضرب گلوله افراد ناشناس کشته شد.

سمیع الحق، متولد سال 1973 میلادی و مؤسس مدرسه دارالعلوم حقانیه و رهبر یکی از شاخه‌های جمعیت علمای اسلام پاکستان بود و آشکار از شورش طالبان در افغانستان حمایت می‌کرد.
 
از وی به دلیل رابطه گرم با ملا محمد عمر، مؤسس جنبش طالبان، به‌عنوان رهبر معنوی طالبان یاد می‌شد و طی سال‌های 1985 ـ 1991  و 1991 تا 1997 میلادی عضو مجلس سنای پاکستان بود.
 
سمیع الحق در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۳ با خبرگزاری رویترز گفته بود که اگر افغانستان برای یک سال برای طالبان تحویل داده شود، آنان همه افغانستان را خوشحال خواهند ساخت.

بسیاری از رهبران طالبان بر اساس گزارش‌ها، در مدرسه دینی مولانا سمیع الحق آموزش دیده‌اند و گفته می‌شود که وی نفوذ زیادی در میان طالبان داشت. تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت ترور رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان شاخه سمیع را بر عهده نگرفته است.

سید حسین حسینی
 
انتهای پیام
captcha