تأکید بر تکمیل محور ماهیرود به فراه
کد خبر: 3771910
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷

تأکید بر تکمیل محور ماهیرود به فراه

گروه اجتماعی ـ مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: محور ماهیرود به فراه افغاستان یکی از پروژه‌های مهمی است که باید تکمیل شود و تاکنون نیز ۶۴ کیلومتر از این محور تکمیل شده و اعتبار ابلاغی این طرح در سال جاری حدود ۹۰ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری، امروز ۲۱ آذر در سومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان جنوبی اظهار کرد: خراسان جنوبی سومین استان از نظر وسعت و ششمین استان از نظر طول راه‌ها در کشور است.
وی با بیان اینکه حدود پنج درصد از راه‌های کشور در استان خراسان جنوبی است، افزود: با توجه به طول راه‌های استان اما سهم اعتبارات برای راه‌های خراسان جنوبی نسبت به سایر استان‌های هم طراز خود پایین‌تر است و تنها 2.5 درصد از اعتبارات کشور را در این خصوص داریم.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی بیان کرد: دو کریدور مهم چابهار به مشهد با طول 424 کیلومتر و بندرعباس به مشهد با طول 631 کیلومتر در استان وجود دارد که در کریدور چابهار به مشهد تاکنون 127 کیلومتر آسفالت شده و شش پیمانکار نیز در حال کار هستند و در کریدور بندرعباس به مشهد نیز 53 درصد از آن آسفالت شده که پنج پیمانکار در آن مشغول به کار هستند.
جعفری تصریح کرد: حدود 80 درصد از تصادفات در این دو کریدور صورت می‌گیرد که ساخت و تکمیل آن یکی از اولویت‌های وزارت راه است.
وی با اشاره به محور طبس به اصفهان، ادامه داد: متاسفانه محور طبس به اصفهان در استان ردیف اعتباری ثابتی ندارد.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی بیان کرد: از ابتدای سال 96 حدود 167 کیلومتر باند دوم در استان احداث شده و در حال حاضر نیز 34 کیلومتر از باند دوم استان در حال خط کشی و نصب علائم است.
جعفری با بیان اینکه 67 کیلومتر از راه‌های دو بانده استان آماده آسفالت هستند، اظهار کرد: 918 روستای بالای 20 خانوار در استان وجود دارد که از این تعداد 829 روستا از راه آسفالت برخوردارند و 89 روستا نیز فاقد را آسفالته هستند.
وی افزود: محور ماهیرود به فراه افغاستان یکی از پروژه‌های مهمی است که باید تکمیل شود و تاکنون نیز 64 کیلومتر از این محور تکمیل شده و اعتبار ابلاغی این طرح در سال جاری حدود 90 میلیارد ریال بوده است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی، محور بیرجند به قاین را از دیگر پروژ‌ه‌های مهم استان دانست و گفت: محور بیرجند به قاین تاکنون 58 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
جعفری با بیان اینکه مطالبات پیمانکاران در این محور مبلغی بالغ بر 36 میلیارد تومان است، تصریح کرد: همچنین 120 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز این پروژه است.
وی با بیان اینکه میزان مطالبات پیمانکاران از راه و شهرسازی مبلغ 160 میلیارد تومان است، اظهار کرد: از مهم‌ترین مصوبات دولت در خصوص بازآفرینی شهری احداث 100 هزار واحد مسکن در بافت‌های ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی بوده که سهم خراسان جنوبی از این تعداد، 1762 واحد است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی یادآور شد: مبلغ 32 میلیاد تومان تسهیلات برای ساخت مسکن داده می‌شود و مبلغ 39 میلیارد تومان نیز به خدمات زیربنایی اختصاص داده می‌شود.

انتهای پیام

captcha