فرار هزاران سوری از شرق دیرالزور
کد خبر: 3775233
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱

فرار هزاران سوری از شرق دیرالزور

گروه بین‌الملل ـ مناطق شرق فرات در ریف شرقی استان «دیرالزور» سوریه شاهد فرار هزاران تن از شهروندان از ترس حمله نیروهای ترکیه و درگیری‌های احتمالی در این منطقه است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم؛ دیده‌بان حقوق بشر  سوریه در این باره گزارش داد: ده‌ها خودرو 4000 نفر از زنان، کودکان و سالمندان سوری را پس از امضای دستور خروج نیروهای آمریکایی از سوریه از مناطق شرق فرات منتقل کردند.

براساس این گزارش، شرق فرات از مناطق مجاور به مناطق تحت سیطره داعش است که منابع خبری از احتمال درگیری قریب‌الوقوع در این منطقه حبر می‌دهند.

خروج این افراد، که بزرگترین فرار جمعی در منطقه شرق فرات به شمار می‎رود، از سوی نیروهای دموکراتیک سوریه به سمت میدان نفطی «العمر» و دیگر مناطق دور از جبهه درگیری‌ها انجام شده است.

این آوارگان پس از دور شدن از جبهه نبرد، در اردوگاه‌های تحت سیطره ائتلاف دموکراتیک سوریه معروف به «قسد» توزیع خواهند شد.

دیده‌بان حقوق بشر در سوریه با اشاره به اینکه برخی افراد داعش در میان آوارگان نفوذ کرده‎اند، از قصد داعش برای اعدام کسانی که در حین فرار از این مناطق دستگیر شوند خبر داد.

از سوی دیگر شهر «قامشلی» در استان «حسکه» که در کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه قرار دارد، روز گذشته، دوم دی ماه، شاهد برگزاری تظاهرات و درخواست شهروندان برای ورود ارتش سویه به این شهر بود.

انتهای پیام

captcha