صدور بیش از ۴۰۰ هزار کارت ملی هوشمند در سمنان
کد خبر: 3775252
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰

صدور بیش از ۴۰۰ هزار کارت ملی هوشمند در سمنان

گروه اجتماعی - مدیرکل ثبت احوال استان سمنان با بیان اینکه۴۰۳ هزار و ۵۲۲ مورد کارت در نیمسال اول ۹۷ صادر شده است، گفت: متقاضیان باید برای دریافت و ثبت‌نام کارت ملی به دفاتر خدماتی و برای اطلاعات بیشتر به ادارات ثبت احوال یا سامانه ارتباطی این اداره مراجعه کنند.

صدور بیش از 400هزار  کارت ملی هوشمند در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، عباس قندالی، مدیرکل ثبت احوال استان سمنان ظهر امروز، 3 دی در جمع اصحاب رسانه به‌مناسبت روز ثبت احوال ۴۰۳ از صدور 403 هزار و ۵۲۲ مورد کارت در نیمسال اول ۹۷ در سمنان خبر داد و اظهار کرد:  متقاضیان باید برای دریافت و ثبت‌نام کارت ملی به دفاتر خدماتی و برای اطلاعات بیشتر به ادارات ثبت‌احوال یا سامانه ارتباطی این اداره مراجعه کنند.

به گفته وی؛ این اداره کل ظرفیت هوشمند سازی ۴۰ هزار کارت ملی را به صورت ماهانه دارد که در این راستا تاکنون ۷۶ درصد جمعیت استان کارت ملی هوشمند دریافت کرده‌اند که با توجه به اعلام مهلت تا پایان امسال انتظار می‌رود شهروندان نسبت به تعویض کارت ملی قدیمی خود اقدام کنند.

قندالی ادامه داد: طی هفت سال گذشته ۲۲۹ هزار و ۶۲۴ نفر شناسنامه الکترونیک در استان دریافت کردند، که با توجه به اینکه به سمت الکترونیک شدن امور و پیشرفت و تکنولوژی گام برمی‌داریم انتظار می‌رود شهروندان این روند را به‌روزهای آخر مهلت قانونی موکول نکنند.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان تغییر نام و نام خانوادگی افرادی را دارای شرایط خاص دانست و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴۹ مورد تغییر نام و ۳۸۵ مورد نیز تغییر نام خانوادگی در ادارات ثبت احوال استان سمنان به ثبت رسید.

قندالی سمنان، دامغان، گرمسار، میامی، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان را به ترتیب بیشتری فراوانی تولد برشمرد و بیان کرد: امیرعلی، امیرحسین، علی، ابوالفضل و محمد بیشترین فراوانی نام‌گذاری نوزادان پسر و فاطمه، حلما، زهرا، فاطمه زهرا و ریحانه بیشترین فراوانی نام‌گذاری نوزادان دختر در استان طی ۹ ماهه امسال هستند.

وی با بیان اینکه آمار وفات ثبت‌شده طی شش‌ماهه اول سال جاری در استان سمنان یک هزار و ۶۰۰ مورد است، یادآور شد: این رقم طی ۹ ماهه امسال دو هزار و ۴۶۰ نفر را شامل می‌شود که بیشترین فوتی‌ها را شاهرود داشته که این رقم در مدت مشابه سال قبل عددی معادل دو هزار و ۳۴۶ نفر را نشان می‌دهد‌.

وی متذکر شد: به دلیل دوری مسافت نمایندگی ثبت احوال در این مکان‌ها دایر است و ما از طریق دفاتر پیش‌خوان و به‌صورت ده‌گردشی به نقاط محروم خدمات می‌دهیم هم‌اکنون دفتر پیشخوان در رضوان میامی دایر بوده و تمامی اقدامات را طی مدت کوتاه انجام می‌شود.

قندالی با اشاره به اینکه طی ۹ ماهه سال جاری دو هزار و ۶۷۳ ازدواج و ۹۳۷ طلاق  به ثبت رسیده خاطرنشان کرد: این رقم طی نیم سال اول سال‌جاری در سطح استان، یک هزار و ۹۲۴ مورد ازدواج و تعداد طلاق‌ها ۵۴۷ مورد گزارش می‌شود.

انتهای پیام

captcha