خروج آمریکا از سوریه عاملی برای تقویت روابط عرب‌ها و اسرائیل
کد خبر: 3775646
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
خاخام یهودی پیش‌بینی کرد؛

خروج آمریکا از سوریه عاملی برای تقویت روابط عرب‌ها و اسرائیل

گروه بین‌الملل ـ مارک شنایر، خاخام یهودی ساکن در آمریکا، پیش‌بینی کرد که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه منجر به تقویت روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی شود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «السومریه نیوز»؛ این خاخام یهودی آمریکایی که از وی  به‌عنوان مشاور یهودی پادشاه بحرین  نام برده می‌شود و نفوذ زیادی در کشورهای حوزه خلیج فارس دارد، در این باره گفت: خروج آمریکا از سوریه، توافقی را که اسرائیل و کشوهای حوزه خلیج فارس را گردهم می‌آورد، تسریع خواهد کرد.
 
وی با اشاره به این که کشورهای حوزه خلیج فارس با مشکلاتی از جمله کاهش سرعت اقتصادی به دلیل کاهش تقاضای نفت، مواجه هستند، مدعی شد که دشمنی ایران و همپیمانان آن با عرب‌ها، ماهیت وجودی آن‌ها را تهدید می‌کند.
 
مارک شنایر با بیان اینکه خالد بن سلمان، سفیر عربستان در آمریکا به وی گفته که دلیل نزدیکی کشورهای خلیج فارس به اسرائیل، دشمنی فعلی میان ایران و عربستان است، تاکید کرد: اقتصاد دلیل اصلی نزدیکی عربستان به اسرائیل است، چرا که بدون وجود اسرائیل، اقتصاد عربستان اصلاح نمی‌شود.
 
وی با استناد به گفت‌وگوی خود با یک منبع عالی رتبه در کشورهای حاشیه خلیج فارس، افزود: با خروج آمریکا از سوریه وضعیت تغییر کرده و به دلیل حضور ایران، کشورهای عرب سنی درهای خود را به سوی اسرائیل باز خواهند کرد.
 
این خاخام یهودی پیش‌بینی کرد که ماه آینده میلادی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به بحرین سفر کند.
 
مارک شنایر، مؤسس و رئیس بنیاد موسوم به «تفاهم نژادی» در سال‌های اخیر روابط گسترده‌ای را با سران کشورهای حوزه خلیج فارس برقرار کرده و ماه پیش به عنوان مشاور ویژه پادشاه بحرین انتخاب شد.
 
انتهای پیام
captcha