تحقق تربیت دینی با هم‌خوانی بین خانه، اجتماع و محیط آموزشی
کد خبر: 3781817
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵

تحقق تربیت دینی با هم‌خوانی بین خانه، اجتماع و محیط آموزشی

گروه فرهنگی - مدیر ستاد اقامه نماز استان هرمزگان گفت: برای ایجاد تربیت دینی نیاز است ارتباطی بین خانه و اجتماع و محیط آموزش صورت گیرد.

محیط خانه و دانشگاه باید باهم هم‌خوانی داشته باشدبه گزارش ایکنا از هرمزگان، روز گذشته، 25 دی‌ماه در بازدیدی که حجت‌الاسلام‌والمسلمین فروزان‌نژاد، مدیر ستاد اقامه نماز استان هرمزگان از جهاد دانشگاهی استان داشت، گفت: با تمام تلاش‌های صورت گرفته در راستای نشر نماز متأسفانه همچنان این فریضه الهی غریب است.
وی در این دیدار با قدردانی از همکاری و همراهی جهاد دانشگاهی، به‌عنوان یک‌نهاد اصلی انقلاب که به تعبیر رهبر معظم انقلاب از رویش‌های اصلی انقلاب است، گفت: ما همیشه شاهد موفقیت‌های علمی و فرهنگی این نهاد بوده و هستیم که کار جهادی را سرلوحه کار خود قرار داده است.
مدیر ستاد اقامه نماز استان هرمزگان پیشرفت فعالیت‌های حوزه نماز در واحد‌ها و مراکز دانشگاهی را رضایت‌بخش دانست و اظهار کرد: امیدوارم همان‌طور که مسئولان ما در عرصه علمی و فرهنگی به‌خوبی می‌درخشند در نشر آثار و زوایای این فریضه الهی نیز تلاش کنند.
وی افزود: در روایات نیز آمده است ادای نماز، ایمان فرد را قوی‌تر و اعتماد وی به خداوند را تقویت می‌کند، اگر چنین نباشد، فرد باید در ایمان و اعمال تجدیدنظر کند.
فروزان‌نژاد اظهار کرد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته یکی از مهم‌ترین عوامل جهت حضور کارکنان در نماز ادارات حضور مدیران اداره و معاون‌هاست. زیرا کارمندان از مسئولان خود الگوپذیری دارند.
این مقام مسئول با تأکید بر اینکه برای ایجاد تربیت دینی نیاز است ارتباطی بین خانه و اجتماع و محیط آموزش صورت گیرد، ابراز کرد: گاهی شاهد آن هستیم بعضی از خانواده‌ها هیچ‌گونه پیش‌زمینه ذهنی در ارتباط با دین به فرزند خود نمی‌دهند، باید محیط خانه و مدرسه و دانشگاه باهم هم‌خوانی داشته باشد و اگرنه مشکل ایجاد می‌شود.
وی به توافق‌نامه‌های بین ستاد اقامه نماز و دستگاه‌های اجرایی کشور اشاره کرد و در خصوص برنامه‌های عمومی و اختصاصی اقامه نماز ادارات مطالبی را بیان کرد.
فروزان‌نژاد اظهار کرد: فعالیت‌های اقامه نماز ادارات توسط ستاد اقامه نماز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و نتیجه این ارزشیابی‌ها به ستاد مرکزی اقامه نماز، استاندار و نماینده ولی فقیه در استان انعکاس داده می‌شود و از ادارات برتر در اجلاس استانی تقدیر می‌شود.
وی از روند تکامل دستگاه آب‌ساز جهاد دانشگاهی نیز بازدید و این محصول را نقطه قوت جهت فقرزدایی در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته استان معرفی کرد.
انتهای پیام

captcha