زبان هنر؛ تأثیرگذارترین ابزار برای ترویج آرمان‌های انقلاب
کد خبر: 3783471
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶

زبان هنر؛ تأثیرگذارترین ابزار برای ترویج آرمان‌های انقلاب

گروه فرهنگی ـ رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد البرز گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هنرهای نمایشی توانسته‌اند آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی را به خوبی گسترش دهد.

زبان هنر؛ تأثیرگذارترین ابزار برای ترویج آرمان‌های انقلاب

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام کاظم شکری، رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد البرز امروز، دوم بهمن‌ماه در نشست تخصصی ملی «انقلاب به روایت هنر» و آئین تکریم هنرمندان تئاتر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: تأثیرگذاری زبان هنر در آگاهی‌بخشی مردم و وقوع انقلاب اسلامی انکارناپذیر است و باید به این حوزه توجه جدی و اساسی شود تا بتوانیم با استفاده از این ابزار آرمان‌های انقلاب را در جامعه بسط و گسترش دهیم.
وی زبان هنر را مؤثرترین ابزار در آگاهی‌بخشی مردم در پیروزی انقلاب اسلامی و ایجاد روحیه مبارزه مقابل استکبارجهانی در دوران هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: در این میان تئاتر به دلیل برخورداری از گفتار و هنر ارتباطات اثرگذاری بیشتری داشته است.
این مسئول تأکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هنرهای نمایشی توانسته‌ا‌ند با ایجاد فرصت‌هایی در جامعه، آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی را گسترش دهد و به عنوان ابزاری در جهت ترویج اندیشه‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی به کار برود.
این مسئول گفت: با تئاتر انقلابی می‌توانیم آن چیزی که در انقلاب اسلامی اتفاق افتاد را به نسل امروز و آینده منتقل و زمینه ماندگاری اندیشه‌های بنیانگذار انقلاب را فراهم کنیم.
شکری در پایان گفت: امروز دشمنان با استفاده از هنر به دنبال ترویج ابتذال برخاسته‌اند، بنابراین باید با الگوپذیری از هنر متعالی و در نظر گرفتن منویات مقام معظم رهبری از ظرافت هنر به‌ویژه هنر تئاتر به نحو صحیح استفاده کرده و با توجه به مباحث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، بصیرت و توانمندی‌های هنری خود را افزایش دهیم تا هنر کشور به هیچ وجه تحت تأثیر جریان‌های هنری غربی قرار نگیرد.
انتهای پیام

captcha