حوزه علمیه در میامی افتتاح می‌شود
کد خبر: 3783476
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰

حوزه علمیه در میامی افتتاح می‌شود

گروه اجتماعی - مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان سمنان با بیان اینکه خاستگاه انقلاب از بین طلبه‌های جوان آغاز شد، گفت: افتتاح حوزه علمیه میامی برای دهه فجر در دستور کار است تا با توجه به نقش روحانیان در شکل‌گیری انقلاب بتوان با وجود این مراکز همین مسیر را تا ظهور مهدی موعود‌(عج) امتداد دهیم.

حوزه علمیه در میامی افتتاح می‌شود

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام‌ محمدحسن رستمیان، مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان سمنان پیش از ظهر امروز، 2 بهمن در دومین  نشست خبری با بیان اینکه ۲۰۰ مبلغ دینی برای تبیین آرمان‌های انقلاب به نواحی مختلف استان اعزام می‌شوند، اظهار کرد: به‌منظور تشریح مبانی انقلاب، کرسی‌های آزاداندیشی در مساجد و حوزه‌های علمیه برگزار خواهد شد که این مبلغان به بیان حقایق واقعه انقلاب می‌پردازند.

وی با بیان اینکه برای انتقال دستاوردهای این چهار دهه آشنایی طلبه‌ها به ولایت‌فقیه و اصل انقلاب ضروری است، یاداورشد: با توجه به اینکه چهل‌سالگی انقلاب امسال با ایام شهادت زهرای مرضیه‌(س) مصادف شده است؛ لذا این بهانه فرصتی خوبی است تا ضمن الگوسازی این بانوی ارزشمند بتوانیم انقلاب را به نسل جدید معرفی کنیم.

رستمیان با بیان اینکه خاستگاه انقلاب از بین طلبه‌های جوان آغاز شد، متذکر شد: افتتاح حوزه علمیه میامی برای دهه فجر در دستور کار است تا با توجه به نقش روحانیان در شکل‌گیری انقلاب بتوان باوجوداین مراکز همین مسیر را تا ظهور مهدی موعود(عج) امتداد دهیم.

مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان سمنان عنوان کرد:  ۱۳ مدرسه حوزه علمیه با یک هزار طلبه در استان سمنان فعالیت دارند، که یکی دیگر از برنامه‌های شاخص افتتاح پایگاه مقاومت شهدای استان خواهد بود که در آن بالغ‌بر ۳۰۰ استاد حوزه فعالیت خواهند داشت که این ظرفیت می‌تواند در ترویج و تبلیغ دین مؤثر باشد.

انتهای پیام

captcha