۶ وقف جدید در خدابنده ثبت شد
کد خبر: 3785163
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰

۶ وقف جدید در خدابنده ثبت شد

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره اوقاف خدابنده از ثبت ۶ وقف جدید در این شهرستان خبر داد و گفت: این موقوفات در حوزه‌هایی مانند احداث خانه عالم، کتابخانه برای مساجد، قبرستان، تأمین آب شرب در روستا و ساخت حسینیه ثبت شده است.

6 وقف جدید در خدابنده ثبت شدبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام حسن‌رضا محمدی امروز، 8 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حفظ و نگهداری موقوفات از وظایف اصلی اداره اوقاف و امور خیریه است و در همین راستا اقدامات متعددی در امر استفاده از ظرفیت‌های مردم و واقفان برای توسعه موقوفات انجام می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با بیان اینکه شهرستان خدابنده نیز به‌عنوان شهرستانی که دارای موقوفات فراوانی است، ابراز کرد: 506 موقوفه در شهرستان خدابنده وجود دارد که بیشترین نیات آن مربوط به عزاداری ائمه معصومان(ع) و ساخت و توسعه مساجد است.
این مسئول از ثبت 6 وقف جدید در خدابنده از آغاز سال جاری خبر داد و افزود: این موقوفات در حوزه‌هایی مانند احداث خانه عالم، کتابخانه برای مساجد، قبرستان، تامین آب شرب در روستا و ساختن حسینیه ثبت شده است.
محمدی با اشاره به اینکه ارزش ریالی موقوفات در طول سال 700 میلیون تومان بوده است، بیان کرد: این موقوفات طبق نیات واقفان هزینه خواهد شد.
وی با دعوت از مردم برای انجام وقف مشارکتی بیان کرد: وقف آثار و برکات بسیاری در جامعه دارد که هم‌اکنون شاهد برکات آن در شهرستان خدابنده در بخش‌های مختلف درمانی، فرهنگی و ... هستیم.
محمدی در ادامه گزارشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای دهه فجر نیز ارائه کرد و گفت: به‌مناسبت این ایام در راستای تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف نمایشگاهی با موضوع موقوفات برپا خواهد شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با بیان اینکه همزمان با ایام فاطمیه نیز که مقارن با دهه فجر است نیز برنامه‌های متعدی به میزبانی بقاع متبرکه اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: بر همین اساس در بقاع شاخص شهرستان به‌ویژه حرم قیدار نبی‌(ع) مراسم عزاداری و سوگواری با حضور عموم مردم اجرایی می‌شود.
انتهای پیام
captcha