«انقلاب اسلامی و احیای حج و زیارت» منتشر شد
کد خبر: 3788211
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب؛

«انقلاب اسلامی و احیای حج و زیارت» منتشر شد

گروه جامعه ــ «انقلاب اسلامی؛ احیای فرهنگ زیارت و بازتولید حج ابراهیمی و محمدی» اثر حجت الاسلام حمید احمدی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب منتشر شد.

اثر حجت‌الاسلام احمدی درباره «انقلاب اسلامی و احیای حج و زیارت» منتشر شدبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج؛ «انقلاب اسلامی؛ احیای فرهنگ زیارت و بازتولید حج ابراهیمی ومحمدی» اثر حجت‌الاسلام حمید احمدی، مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب منتشر شد.

وی در مقدمه این کتاب بیان کرده است: انقلاب اسلامی که احیاکننده مجد و عظمت مسلمانان، فرهنگ، ارزشهای اسلامی و طلایه دار وحدت و همگرایی امت اسلامی است، نمی‌توانست به این فرصت کم نظیر که قلوب مسلمانان و ایمان آنان بدان پیوند خورده و دیدگان همه یپروان و امت محمدی بدان دوخته شده بی‌تفاوت باشد. از این رو در جمهوری اسلامی و نگاه رهبران انقلاب اسلامی حج در کانون سیاست‌های فرهنگی و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و ایران اسلامی و انقلاب داعیه‌دار و احیاکننده حج ابراهیمی و محمدی شد.

حجت‌الاسلام احمدی در ادامه نوشته است: این رویکرد و نگاه علاوه بر آنکه در سخنان، پیام‌ها و بیانیه‌های رهبران انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بازتاب گسترده داشته و به یک گفتمان رسمی دینی بدل گشته است، در ساختارهای سیاسی و فرهنگی نیز جایگاه و موقعیت خاص یافته است. ثمره این تحول رهاوردهای زیادی برای جامعه اسلامی بوده  لهذا شایسته است که در چهملین سال پیروزی انقلاب اسلامی این رهاوردهای ارزشمند تدوین و به عنوان بخشی از خدمات انقلاب اسلامی به جامعه و امت اسلامی منتشر گردد تا گامی در ادای دین به انقلاب اسلامی و اسلام عزیز برداشته شود.

یادآور می‌شود، یکی از بخش‌های اصلی پایگاه اطلاع رسانی حج، قسمت کتابخانه تخصصی حج و زیارت است که در این بخش متن کامل بیش از هزار عنوان کتاب با فرمت‌های گوناگون و به صورت رایگان برای علاقه‌مندان بارگذاری شده است.

انتهای پیام

captcha