سرمایه‌گذاران سینمایی جذب هنر اصفهان می‌شوند
کد خبر: 3791317
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷

سرمایه‌گذاران سینمایی جذب هنر اصفهان می‌شوند

گروه فرهنگی - عضو شورای سیاست گذاری نخستین نمایشگاه صنعت سینما گفت: با نشان دادن ظرفیت‌های سینمایی استان اصفهان دیگر جوانان علاقمند به حوزه سینما اصفهان را ترک نخواهند کرد.

سرمایه گران سینمایی جذب هنر اصفهان می‌شود

به گزارش ایکنا ، از اصفهان، رضا روحانی پیش از ظهردوشنبه در نشست خبری نخستین نمایشگاه صنعت سینما اظهار کرد: کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهراصفهان سندی تحت عنوان سند توسعه مطرح کرده است و نخستین نمایشگاه صنعت سینما در راستای اهداف کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهربرای رسیدن به سند توسعه صنعت سینما و تکان دادن سینمای اصفهان برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: در این طرح قرار بر این است که به هنرسینما به عنوان یک منبع اقتصادی نگاه شود و این هنر به عنوان یک صنعت جایگاه خود را در استان اصفهان پیدا کند.
عضو شورای سیاست گذاری نخستین نمایشگاه صنعت سینما با بیان اینکه شرایط اقلیمی،کم آبی و آلودگی‌هوای استان اصفهان نامناسب است، گفت: اصفهان به دلیل شرایط اقلیمی نامساعد، نمی تواند صنعت کشاورزی را به صورت یک صنعت داشته باشد و به واسطه آلودگی هوا صنایع سنگین فولاد و ذوب آهن و... از کار خواهند افتاد بنابراین باید سینما را به عنوان یک صنعت هدایت کرد.
وی صنایع خلاق و گردشگری خلاق را عوامل نجات دهنده صنعت سینما دانست و اظهار کرد: اصفهان پیوند هنر و صنعت را از گذشته های دور با خود به همراه داشته و به عنوان شهر خلاق و پایتخت صنایع دستی شناخته شده است که میتواند در این زمینه درآمدزایی داشته باشد.
روحانی ادامه داد: در شورای سیاست گذاری نمایشگاه صنعت سینما سازمان‌های دولتی و شرکت های خصوصی دست در دست هم داده‌اند تا نخستین نمایشگاه صنعت سینما به بهترین نحو برگزار شود و در این نمایشگاه تمامی هنرمندان و آموزشگاه های هنری که به هنر هفتم مرتبط می شوند دعوت شده حضور فعال داشته باشند.
وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی حوزه سینما در حاشیه نمایشگاه گفت: چهاردسته برنامه جنبی برای این نمایشگاه در نظرگرفته شده است که اولین سری از برنامه های جنبی، «فراخوان پیچینگ» بود که در این برنامه علاقمندان ایده‌های سینمایی خود را ارائه داند و قرار است بهترین این ایده ها توسط سرمایه گذاران به فیلم تبدیل شود.
عضو شورای سیاست گذاری نخستین نمایشگاه صنعت سینما با بیان اینکه باید با برگزاری این نمایشگاه به دنبال جذب سرمایه گذار باشیم، تصریح کرد: ساخت فیلم در شهرستان‌ها بسیار کم هزینه تر از ساخت فیلم در تهران است اما این دیدگاه که شهرستان‌ها ظرفیت لازم را برای فیلم سازی ندارند همیشه وجود داشته و ما با برگزاری نمایشگاه صنعت سینما ظرفیت‌های استان اصفهان در زمینه فیلم سازی نشان داده و دیدگاه‌های غلط را از بین خواهیم برد تا جوانان علاقه مند به حوزه سینما اصفهان را ترک نکنند.

روحانی با اشاره به تعداد غرفه‌های حاضر در نمایشگاه ادامه داد: در نخستین نمایشگاه صنعت سینما 50 غرفه و 30 سازمان دولتی و خصوصی حضور خواهند داشت و روز سه شنبه سی ام بهمن ماه ساعت 16نخستین نمایشگاه صنعت سینما در پردیس سینمایی سیتی سنتر افتتاح خواهد شد و بازدید کنندگان میتوانند از سی ام بهمن تا سوم اسفند ماه همه روزه از ساعت 10 الی 14 و 17 الی22 از این نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام 

captcha