«عاشورا: ریشه‌ها، انگیزه‌ها، رویداد‌ها و پیامدها» در بوته نقد
کد خبر: 3796672
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲

«عاشورا: ریشه‌ها، انگیزه‌ها، رویداد‌ها و پیامدها» در بوته نقد

گروه ادب ــ کتاب «عاشورا: ریشه‌ها، انگیزه‌ها، رویداد‌ها و پیامدها» با حضور عاشوراپژوهان در بنیاد دعبل خزاعی نقد و بررسی می‌شود.

«عاشورا: ریشه‌ها، انگیزه‌ها، رویداد‌ها و پیامدها» در بوته نقدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ کتاب «عاشورا: ریشه‌ها، انگیزه‌ها، رویداد‌ها و پیامدها» نوشته سعید داودی و مهدی رستم‌نژاد است که به همت انتشارات مدرسه الامام علی بن ابیطالب(ع) منتشر شده است. این اثر ۲۱ اسفند از ساعت ۱۰ با حضور محمد اسفندیاری، محمدرضا سنگری و سعید طاووسی مسرور در بنیاد دعبل نقد و بررسی می‌شود.
این نشست، نوزدهمین نشست نقد و بررسی کتاب‌های عاشورایی است که به همت بنیاد دعبل خزاعی و دبیرخانه کتاب سال عاشورا از سال گذشته آغاز شده و تاکنون ادامه داشته است.
این اثر از شش بخش اصلی تشکیل شده است. در بخش نخست در شش فصل به شخصیت امام حسین(ع) و فلسفه عزاداری پرداخته شده است و در پایان بخش اول تحلیل صحیح در فلسفه عزاداری آمده است. ریشه‌های قیام عاشورا بخش دوم کتاب بوده و در هشت فصل دلایل وقوع عاشورا بررسی می‌شود. بخش سوم کتاب نیز در سه فصل به انگیزه‌های قیام عاشورا می‌پردازد و رویداد‌های قیام عاشورا بخش چهارم کتاب است و که از دو فصل نسبتاً مفصل از مدینه تا کربلا و از کربلا تا مدینه تشکیل شده است. بخش پنجم آثار و پیامد‌های قیام عاشورا را در سه فصل بررسی می‌کند و اشعار برگزیده فارسی و عربی بخش ششم کتاب است. فهرست آیات، روایت، اشخاص و لقب‌ها، اماکن و منابع پایان‌بخش کتاب عاشورا(ریشه‌ها، انگیزه‌ها، رویداد‌ها و پیامدها) است.
انتهای پیام

captcha