اعزام ۴۹۰۰ سیستانی و بلوچ به اردوی راهیان نور
کد خبر: 3796914
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

اعزام ۴۹۰۰ سیستانی و بلوچ به اردوی راهیان نور

گروه اجتماعی ــ مسئول ستاد راهیان نور سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد دو هزار و ۹۱۲ بسیجی سطح استان برای آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام شده‌اند و تا پایان سال نیز دو هزار دانشجو و دانش‌آموز دیگر به این اردوی فرهنگی اعزام می‌شوند.

محمد سنچولی، مسئول ستاد راهیان نور سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد دو هزار و 912 بسیجی سطح استان جهت آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام شده‌اند و تا پایان سال نیز دو هزار دانشجو و دانش‌آموز دیگر به این اردوی فرهنگی اعزام خواهند شد.
وی اظهار کرد: در نیمه دوم سال، تعداد یک‌هزار و ۱۱۷ بسیجی بانو و آقا در قالب اردوی راهیان نور بسیج مساجد و محلات به اردوی راهیان نور سفر کردند؛ همچنین طی ماه‌های مهر تا بهمن‌ماه تعداد یک‌هزار و ۷۹۵ دانش آموز دختر و پسر راهی مناطق عملیاتی جنوب و جنوب غرب کشور شدند.
مسؤول ستاد راهیان نور سپاه سلمان افزود: در این کاروان‌ها یک راوی دفاع مقدس و یک روحانی حضور دارند و طی سفر، افراد را با حال و هوای جنگ تحمیلی و حماسه‌هایی که همه توسط جوانان همسن‌وسال خودشان رقم خورده، آشنا می‌کنند.
وی بیان کرد: شور و حال دانش‌آموزان و دانشجویان هرسال نسبت به سال گذشته افزایش پیدا می‌کند، بطوری که گاهی مجبور می‌شویم از میان افراد ثبت‌نامی، قرعه‌کشی کنیم؛ این مسئله نشان می‌دهد علی‌رغم هجمه‌های فرهنگی دشمن، موفق نبوده‌اند جوانان ما را از انقلاب جدا کنند.
سنچولی اظهار کرد: عمده دانش‌آموزانی که به این سفر معنوی مشرف می‌شوند طالب این هستند که بار دیگر راهی مناطق عملیاتی شده و با شهدا به راز و نیاز بپردازند و درعین‌حال فرصت با شهدا بودن را بسیار غنیمت و صدالبته ارزشمند می‌دانند.

انتهای پیام

captcha