واقعیت دفاع مقدس به درستی به نسل آینده منتقل شود
کد خبر: 3797142
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰

واقعیت دفاع مقدس به درستی به نسل آینده منتقل شود

گروه فرهنگی- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: واقعیت دفاع مقدس باید به درستی به نسل آینده منتقل شود و باید نقاط ضعف و قدرت نیروهای رزمنده در دوران دفاع مقدس باید بدون هیچ کاستی در اختیار مردم قرار بگیرد.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، سردار مرادعلی محمدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در نشست خبری یادمان مرصاد در دومین مرکز فرهنگی با اشاره به مصوبه سفر رهبری به استان کرمانشاه در طرح گسترش این یادمان، اظهار کرد: از سال 93 نسبت به این امر اقدام شد و می‌‎توان گفت تاکنون حدود 90 درصد آن محقق شده است.
وی با اشاره به این که یادمان مرصاد از یادمان‌های پر بازدید است، گفت: در اربعین امسال حدود 35 هزار نفر زائر و بازدید کننده داشت.
محمدی تصریح کرد: واقعیت دفاع مقدس باید به درستی به نسل آینده منتقل شود و نقاط ضعف و قدرت نیروهای رزمنده در دوران دفاع مقدس باید بدون هیچ کم و کاستی در اختیار مردم قرار بگیرد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه افزود: رهبر معظم انقلاب بارها اشاره کرده‌اند راهیان نور راهکار مناسبی در مقابله با جنگ نرم دشمن است لذا از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با اشاره به آمار یادمان‌های کل کشور گفت: 58 یادمان در کل کشور وجود دارد و از این تعداد 10 یادمان از جمله یادمان شهید شیرودی، مرصاد، شهدای عملیات بازی‌دراز، مطلع‌الفجر، پادگان ابوذر، یادمان شهرستان دالاهو، گیلان‌غرب، سومار و پاوه مربوط به استان کرمانشاه است.
مرادی اظهار کرد: امسال توسط راهیان نور کشور مصوب شد که یادمان شهید بهشتی به صورت رسمی به مجموعه یادمان‌های دفاع مقدس بپیوندد. یادمان شهدای ثلاث باباجانی در منطقه شیخ صله نیز 80 درصد پیشرفت دارد و طی نیمه اول سال 98 افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه از برگزاری مزاسم سالگرد شهید صیاد شیرازی و 110 شهید شاخص نیروهای مسلح در 21 فروردین سال 98 خبر داد و گفت: این مراسم در کرمانشاه با محوریت فرماندهان شاخص نیروهای مسلح شهید سیدمحمد سعید جعفری، شهید حسین ادبیان و شهید جواد حاجی خداکرم برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده مجسمه شهید صیاد شیرازی و شهید شوشتری تا خردادد سال 98 در یادمان مرصاد نصب خواهد شد.
مرادی تصریح کرد: از سال 93 تا 96 با عنایت مقام معظم رهبری و حمایت مسئولین استان توانستیم 2 مرکز در خصوص دفاع مقدس مرکز «گیلان‌غرب با 5 هزار متر بنا و مرکز فرهنگی مرصاد» به بهره‌برداری برسانیم و این در کشور شاید کم نظیر باشد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در پایان تصریح کرد: تاکنون بیش از 110 عنوان کتاب درمجموع 100 هزار نسخه در حوزه دفاع مقدس توسط اداره‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه تدوین، نگارش، چاپ و توزیع شده است.
انتهای پیام

captcha