رقابت ۶۲۰ شرکت‌کننده خارجی از ۸۲ کشور جهان در مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 3797249
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
حجت‌الاسلام حسینی خبر داد:

رقابت ۶۲۰ شرکت‌کننده خارجی از ۸۲ کشور جهان در مسابقات بین‌المللی قرآن

گروه مسابقات ــ رئیس ستاد برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن از رقابت ۶۲۰ شرکت‌کننده خارجی از ۸۲ کشور جهان در دو مرحله نیمه‌نهایی و نهایی خبر داد.

رقابت ۶۲۰ شرکت‌کننده خارجی از ۸۲ کشور جهان در مسابقات بین‌المللی قرآن

به گزارش ایکنا به نقل از واحد رسانه‌ای مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، از رقابت ۶۲۰ شرکت‌کننده خارجی از ۸۲ کشور جهان در سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران خبر داد و گفت: در پنج مسابقه آقایان، بانوان، طلاب، نابینایان و دانش‌آموزان جمعاً ۳۰۷ نفر حافظ قرآن، ۱۸۰ نفر قاری قرآن، ۲۵ خطیب قرآنی، ۲۶ نفر در زمینه ترتیل و ۸۲ نفر در قالب پایان‌نامه قرآنی با هم به رقابت می‌پردازند.
وی افزود: از کشور ایران نیز دو شرکت‌کننده در بخش آقایان، یک شرکت‌کننده در بخش بانوان، چهار شرکت‌کننده در بخش طلاب و سه شرکت‌کننده در بخش دانش‌آموزان حضور خواهند داشت که با احتساب این آمار ۶۳۱ نفر از داخل و خارج از کشور در این دوره از مسابقات شرکت می‌کنند.
حسینی تصریح کرد: کشورهای افغانستان با ۴۸ شرکت‌کننده، نیجریه با ۳۸ شرکت‌کننده و عراق، لبنان و چاد هرکدام با ۲۹ شرکت‌کننده به ترتیب بالاترین میزان شرکت‌کننده را در این دوره از مسابقات دارا بوده‌اند.
یادآوری می‌شود مرحله نیمه‌نهایی و نهایی سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از ۱۹ تا ۲۵ فروردین سال آینده به ترتیب در هتل هما و مصلای تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام 

captcha