نگاه‌های قومی و قبیله‌ای دیر یا زود به بن‌بست می‌رسد
کد خبر: 3797546
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۰

نگاه‌های قومی و قبیله‌ای دیر یا زود به بن‌بست می‌رسد

گروه سیاست و اقتصاد ــ مولوی عبدالحمید با بیان اینکه پیشرفت جامعه در گرو همدلی و پرهیز از تفرقه است، تأکید کرد: نگاه‌های قومی و قبیله‌ای مانع بزرگی بر سر راه توسعه و امنیت است و دیر یا زود به بن‌بست می‌رسد.

نگاه‌های قومی و قبیله‌ای دیر یا زود به بن‌بست می‌رسدبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان شب گذشته، 21 اسفندماه در همایش تجلیل از دانش‌آموختگان مدرسه حضرت خدیجة الکبری(س) زاهدان گفت: خداوند به انسان‌ها نعمت‌هایی عنایت کرده که بقیه مخلوقات از آن‌ها کاملاً بی‌بهره‌اند یا کمتر از آن‌ها برخوردارند؛ خداوند انسان را بر دریا و خشکی مسلط کرده و انواع نعمت‌ها را در وجود و خارج از وجود او گذاشته است.
وی افزود: بزرگ‌ترین نعمت، دین است؛ اگر ما با جان و دل، الله را عبادت کنیم و دین را در زندگی خود بیاوریم، الله دنیا و آخرت ما را آباد خواهد کرد.
امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به اینکه دستورات دین برای رساندن انسان به کمال است، ادامه داد: نماز، زکات و سایر احکام از دستورات مهم خدا هستند که در انسان تحول ایجاد کرده و او را تزکیه و اصلاح می‌کنند.
مولوی عبدالحمید اظهار کرد: متأسفانه امروز در دل‌های ما فکر آخرت و قبر و فکر دین نیست، در حالی که الله‌ تعالی ما را برای همین آفریده که به فکر آخرت و به یاد خدا باشیم و خود و جامعه را اصلاح کنیم، نه اینکه سرگرم زندگی مادی شویم و از یاد خدا غافل باشیم.
وی بیان کرد: امروز در خانه‌ها و مجالس ما یاد خدا کم است، در چهره‌ها نور عبادت، نماز و تلاوت یافت نمی‌شود، متأسفانه از چهره‌های ما غفلت می‌ریزد.
این عالم اهل سنت ادامه داد: امروز مسلمان ادعای محبت خدا را دارد، ولی صبح برای نماز بیدار نمی‌شود، در خانه‌اش دستورات خدا نقض می‌شود و بی‌نمازی و کاهل‌نمازی انجام می‌گیرد؛ امروز مردم «مال» را از خدا و آخرت بیشتر دوست دارند؛ مسلمانان زکات اموالشان را پرداخت نمی‌کنند، اموال مردم را حیف و میل می‌کنند، این نشان آن است که برایشان «مال» نسبت به خدا بیشتر محبوب است.
وی در ادامه با تأکید بر اهمیت وحدت و همدلی در امت اسلامی بیان کرد: اختلاف بسیار بد و زشت است. امروز دشمنان تلاش می‌کنند که بین مسلمانان اختلاف و تفرقه ایجاد کنند و مذاهب و اقوام را به جان یکدیگر بیندازند. شیوه و سیاست استکبار و دشمنان این است که خود مسلمانان یکدیگر را بکشند.
مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان افزود: مردم باید اختلافات فامیلی و طایفه‌ای را کنار بگذارند و به حرف کسانی که در راستای حل اختلافات و ایجاد صلح و آشتی تلاش می‌کنند گوش کنند؛ علما، ریش‌سفیدان، معتمدین و هر کسی که به حل‌وفصل اختلافات توصیه می‌کند خیرخواه ماست که اگر به حرف خیرخواهان توجه نکنیم ضرر می‌کنیم.
مولوی عبدالحمید بیان کرد: پیشرفت جامعه در گرو همدلی و پرهیز از تفرقه است؛ نگاه‌های قومی و قبیله‌ای مانع بزرگی بر سر راه توسعه و امنیت است و دیر یا زود به بن‌بست می‌رسد.

انتهای پیام

captcha