تجربیات گام اول انقلاب موجب فتح قله‌های دانش روز شود
کد خبر: 3797761
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳

تجربیات گام اول انقلاب موجب فتح قله‌های دانش روز شود

گروه فرهنگی ــ امام جمعه شهرستان نهاوند بیان کرد: ۴۰ ساله اول انقلاب با همه جنگ‌ها، تحریم و مشکلات چراغ راه آینده است که باید نور امید را در دل زن و مرد این سرزمین روشن کرده و موجب فتح قله‌های دانش روز باشد.

تجربیات گام دوم انقلاب موجب فتح قله‌های دانش روز شودبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی، امام جمعه نهاوند، امروز، ۲۲ اسفند‌ماه در سومین کنگره ۴۵۰ شهید کارمند استان و اولین یادواره 74 شهید انقلاب اسلامی استان اظهار کرد: برای موفقیت در بیانیه گام دوم انقلاب، باید سه مطلب مهم برای جوانان مرور شود.
وی افزود: مرور حوادث 40 ساله انقلاب، تبیین نتایج گام اول انقلاب در شرایط امروز جامعه و قدم در مسیر گام دوم انقلاب توسط مسئولان و آحاد مردم سه مطلب مهمی است که باید به آن توجه ویژه شود.
امام جمعه نهاوند با بیان اینکه شاید مطالب و حوادث گام اول برای جوانان این نسل به‌عنوان یک افسانه تلقی شود، اضافه کرد: ما وظیفه داریم به هر نحو تاریخ گام اول انقلاب را برای جوانان مطرح کنیم.
مغیثی ادامه داد: در گام اول انقلاب، نظام شاهنشاهی که مدعی حکومت 2 هزار و 500 ساله بود سقوط کرد در این میان دشمن با مشاهده شکست نوکر خود در ایران به فکر مسلح کردن گروهک‌ها در تهران، آذربایجان، کردستان، خوزستان، سیستان و شمال ایران و انداختن به جان مردم افتاد.
وی گفت: در آن زمان گروهک‌ها همزمان جنگ مسلحانه‌ای علیه انقلاب به راه انداخته و با ادعای خود مختاری آن هم زمانی که انقلاب به تازکی پا گرفته بود با تمام توان موجب ایجاد آشوب در کشور شدند که در این میان بیشترین امار 17 هزار شهید ترور متعلق به این دوره است.
مغیثی ابراز کرد: این دوران نیز با شکست دشمن و مضمحل شدن گروهک‌ها و فرار روئسای این گروهک‌ها در لباس زنانه به پایان رسید، پس از آن دشمن به فکر راه‌اندازی جنگ تمام عیار علیه ایران افتاد که در این میان صدام رئیس جمهور عراق با حمایت از شرق و غرب عالم 8 سال علیه ایران جنگ را تحمیل نمود.
امام جمعه نهاوند گفت: شهادت مظلومانه 200 هزار نفر از جوانان این کشور در جنگ هشت ساله ایران و عراق نیز برای دشمن سودی نداشت و در این نقشه خود نیز با شکست روبرو شد.
وی با بیان اینکه دشمن ریزترین و درشت ترین اقدامات خود را علیه انقلاب و این کشور به کار بست گفت: پس از آن استکبار با ایجاد فتنه 87، 88 و 96 بار دیگر نقشه شوم خود را علیه ایران عملی نمود که در آن نیز با یاری خداوند و بصیرت مردم با شکست روبه‌رو شد.

امروز نظام اسلامی می‌تواند الگویی برای جهانیان باشد
مغیثی بیان کرد: اکنون دشمن با شیوه و ترفندی نو به مصاف این انقلاب و کشور آمده است و آن ایجاد جنگ روانی، ایجاد ناامیدی و یأس ‌میان مردم ،سرازیر کردن هزارن تن ماده مخدر و مشروبات الکی به ایران، جنگ تبلیغاتی، ماهواره و ... به دنبال به انحراف کشیدن نسل جوان ما است.
امام جمعه نهاوند با بیان اینکه دشمن به‌‌دنبال نابودی نظام، تجزیه کشور و در پایان مقابله با پیشرفت انقلاب و نظام بود ادامه داد: مردم، مسئولین، دولت و رهبری 40 سال خود را با تمام مشکلات اینگونه سپری کردند.
وی با بیان اینکه ایران 40 سال آمریکا را از کشور بیرون رانده و اجازه دخالت در امور کشور را به او نداده است عنوان کرد: بنابراین می‌توان گفت که نتایج و دستاورد‌های 40 ساله انقلاب با نقش ارزنده و والای شهدا در کشور حاصل شده است.
مغیثی اظهار کرد: از میان رفتن جایگاه نظام سلطه در منطقه، هدررفت سرمایه تریلیونی آمریکا برای ماندن در منطقه، تحقیر آمریکا توسط ایران، ساخت زیر ساخت‌های کشور آن هم در اوج تحریم و مشکلات، خود کفایی در صنعت نظامی و دفاعی، کسب رتبه‌های برتر علمی در دنیا همگی از دستاورد‌های 40 ساله اول انقلاب است.
امام جمعه نهاوند گفت: در بیانیه راهبردی مقام معظم رهبیر در گام دوم انقلاب به چند مطلب مهم اشاره شده است اول آنکه نسل جوان باید انقلاب را با همه افتخارات ان تحویل گرفته و برای پیشبرد ان تلاش کند.
وی ادامه داد: 40 ساله اول انقلاب با همه جنگ‌ها، تحریم و مشکلات چراغ راه آینده است که باید نور امید را در دل زن و مرد این سرزمین روشن کرده و موجب فتح قله‌های دانش روز باشد که اگر این مهم اتفاق بیفتد دشمنان این نظام خود به خود خلع سلاح شده و نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.
مغیثی ابراز کرد: نشان دادن نظام اسلامی، ارزش‌های انقلاب، مبارزه با فساد و مفسدین باید به دنیا عرضه شود، امروز نظام اسلامی به دلیل حفاظت از مسائل مستضعفین تشکیل جبهه مقاومت و عدلت خواه بودن می‌توانند الگویی در دنیا باشد با تحقق اهداف گام دوم انقلاب می‌توان انتظار فرج آقا امام زمان(عج) را داشت.
انتهای پیام

 

captcha