سال آینده مشهد شاهد افزایش ۸ درصدی زائران خواهد بود
کد خبر: 3798476
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳

سال آینده مشهد شاهد افزایش ۸ درصدی زائران خواهد بود

گروه فرهنگی ــ مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود در نوروز سال جدید با افزایش ۸ درصدی حضور زائران مواجه خواهیم بود.

امسال با افزایش 8 درصدی حضور زائران در نوروز 98 مواجه خواهیم بودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مهدی فروزان، مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی، عصر دیروز، 25 اسفند ماه، در نشست خبری که طی مراسمی جهت استقبال از نخستین زائران نوروزی در جهت صدقه و قربانی برای زائران که در محل راه آهن مشهد برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته در تعطیلات نوروز 8 میلیون و 72 هزار زائر وارد مشهد مقدس شد و امسال  طبق پیش‌بینی‌های انجام شده امید است که این تعداد افزایش پیدا کند.
 
وی با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای زائرین نوروز 98 نیز بیان کرد: در سال جدید برای مسافران امکانات بسیار عالی مهیا شده است. مسافران در طول سفر در شهرستان‌ها اقامت خوبی خواهند داشت و در نظر داریم که مقصد آن ها صرفا سفر به مشهد مقدس نباشد.
 
مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رصوی بیان کرد: در این راستا با استفاده از اپلکیشن (انجمن دوستداران میراث فرهنگی یا پارسه) که به صورت 7 زبان دنیا و همچنین سامانه مشهدی شو نیز برای زائرین فعال و در اختیار مسافران گذاشته شده است.
 
فروزان ادامه داد: مسافران توسط این اپلیکیشن‌ها می‌توانند جاذبه‌های گردشگری هر استان را پیدا کرده و از آن جاذبه‌ها استفاده کنند. 
 
وی با بیان اینکه امسال شعار محوری ستاد خدمات سفر «توزیع سفر توزیع ثروت» است، افزود: با توجه به اینکه صنعت گردشگری در مقام سوم پردرآمدترین صنعت‌هاست اما متاسفانه ایران اسلامی از این صنعت کمتر از 5 درصد بهره می‌برد و از آن به خوبی استفاده نمی‌کند.
 
مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: از این رو در سال گذشته مقدمات زیادی فراهم شد تا حضور مردم در عرصه گردشگری فعال‌تر از گذشته صورت گیرد تا این حوزه از این راه ترویج بیشتری پیدا کند. امسال حوزه گردشگری با ایجاد واحدهای برون‌گرا در سطح روستاها، فعال کردن قطارهای‌ گردشگری در سطح ایران و به‌ویژه در مشهد مقدس با طرح مشهد گردی و شهرستان‌ گردی در استان‌ها فعالیت خود را آغاز کرده تا از این طریق به نوعی توزیع ثروت به خوبی انجام شود.
 
وی تأکید کرد: امسال اقامت مسافران بدون افزایش  قیمت خواهد بود. با ثبت‌نام سامانه اقامتی 24 یا سفر ایرانیان نیز مسافران می توانند از تخفیف 50 درصدی بهره‌مند شوند.
 
مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی افزود: از این رو تلاش شده است که با نظارت کامل بر افزایش قیمت‌ها از افزایش بی رویه قیمت در حوزه بلیط و خدمات ریز ساختی جلوگیری شود. همچنین در زمینه فروش بلیط در حوزه حمل و نقل ریلی و اتوبوسرانی نیز هیچگونه افزایش قیمتی وجود نخواهد داشت و تنها در حوزه سفرهای هوایی افزایش قیمت بلیط را داریم. البته امسال خرید بلیط به صورت چارتر نیز از لیست حذف شده است.
 
وی تصریح کرد: امسال مشهد 92 رام قطار و با گنجایش 41 هزار مسافر در مسیر رفت و برگشت و 8 رام قطار گردشگری آماده خدمات‌رسانی است.
 
فروزان با بیان اینکه خوشبختانه قطار گردشگری بین المللی نخجوان به مشهد نیز راه‌اندازی شده، بیان کرد: در حوزه حمل‌و نقل مسافر بدون افزایش واگن و ریل قطار با رشد 20 درصدی جابه جایی مسافر مواجه خواهیم بود.
 
انتهای پیام
captcha