کانون‌های مساجد پیشقراولان جبهه فرهنگی در فضای مجازی هستند
کد خبر: 3798662
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱

کانون‌های مساجد پیشقراولان جبهه فرهنگی در فضای مجازی هستند

گروه اجتماعی - مسئول کانون‌های مساجد گیلان با بیان اینکه صنعت انسان‌سازی در مسجد تکمیل می‌شود، گفت:‌ کانون‌های مساجد پیشقراولان جبهه فرهنگی در فضای مجازی هستند.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضوانی‌نژاد، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان امروز، 26 اسفندماه در نشست تجلیل و تقدیر از فعالان عرصه فرهنگ و هنر کانون‌های مساجد استان که در مصلی رشت برگزار شد، با بیان اینکه کانون‌های مساجد نقش ارزنده‌ای در ارتقای فرهنگ دینی و مذهبی جامعه دارند، اظهار کرد: فعالان کانون‌های مساجد سربازان گمنام جبهه‌های دینی و فرهنگی هستند.

وی با اشاره به فعالیت نیروهای توانمند در کانون‌های مساجد گیلان، افزود:‌ در گذشته بیش از 11 هزار نفر عضو کانون‌های مساجد بودند که اکنون با راه‌اندازی سامانه بچه‌های مسجد 45 هزار نفر در این سامانه ثبت نام کردند.

این کارشناس دینی از مسئولان کانون‌های مساجد استان خواست طرح‌ها و برنامه‌های قابل اجرا تدوین کنند و گفت: تاکنون 30 طرح و برنامه از استان به مرکز ارسال شده و از این تعداد 15 طرح جهت اجرا در استان پذیرفته و 70 درصد اعتبارات آن دریافت شده است.

رضوانی‌نژاد از تدوین نقشه راه فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان خبر داد و تصریح کرد: کانون‌های مساجد باید به تدوین برنامه‌هایی برای اقشار مختلف جامعه پرداخته تا زمینه حضور همه اقشار در این مکان مقدس را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 10 هزار دانش‌آموز عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان هستند، عنوان کرد: بیش از 50 درصد نیروهای مسجد را افراد 15 تا 45 سال تشکیل می‌دهند و یک هزار نفر از اعضای کانون‌های مساجد دارای تحصیلات عالیه هستند. همچنین 80 درصد اعضا مدرک بالای دیپلم دارند.

مسئول کانون‌های مساجد گیلان با تاکید بر لزوم اجرای برنامه‌های فرامسجدی، ادامه داد:‌ کارهای بر زمین مانده در مساجد توسط کانون‌ها انجام می‌شود لذا کانون‌ها باید خانوارهای پیرامون مسجد را شناسایی و آنالیز کنند.

وی با بیان اینکه صنعت انسان‌سازی در مسجد تکمیل می‌شود، گفت:‌ کانون‌های مساجد پیشقراولان جبهه فرهنگی در فضای مجازی هستند و لذا مسئولان کانون‌ها باید مسلح به سلاح فضای مجازی شوند تا بتوانند فعالیت‌های خود را ارتقا ببخشند.

انتهای پیام

captcha