تجمل‌گرایی آسیب جدی در جامعه امروزی
کد خبر: 3798673
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶

تجمل‌گرایی آسیب جدی در جامعه امروزی

گروه اجتماعی ــ معاون اجتماعی و‌ پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌شمالی گفت: در جامعه امروزی تجمل‌گرایی آسیب جدی بوده که منازل ما را به کاخ‌هایی بزرگ تبدیل کرده به طوری که بیشتر درآمد زندگی صرف پرداخت هزینه‌های تهیه وسایل مورد نیاز است.

تجمل گرایی آسیب جدی در جامعه امروزی

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، سیدابراهیم محجوب، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان امروز ۲۶ اسفندماه در نشست خبری اظهار کرد: تجمل‌گرایی آسیب جدی زندگی‌های امروزی بوده که این مهم ناشی از چشم و هم‌چشمی‌ها بوده و سبب اسراف می‌شود.
وی با بیان اینکه فرهنگ راحت‌طلبی نیز در کنار تجمل‌گرایی به بنیان خانواده آسیب می‌زند، ادامه داد: باید خانواده‌ها نسبت به تربیت فرزندان پر تلاش اقدام کنند و باید احترام و حرمت بزرگ‌ترها حفظ شود.
وی با تاکید بر پرهیز از دخالت در زندگی زوجین جوان، افزود: هم اکنون دخالت منفی والدین در زندگی دختران و پسران آنان زیاد شده و دیگر آن زن و یا مرد قدرت مدیریت منزل خود را نداشته و استقلال خود را از دست می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه فضای مجازی فناوری خوبی بوده اما استفاده از این فضا نیازمند مدیریت است، گفت: هم اکنون سواد رسانه‌ای موجود در جامعه کم بوده و برای ارتقای این مهم اقدامی صورت نگرفته اما به رغم‌ این موضوع شبکه‌های اجتماعی توسعه پیدا کردند و حال ما به فکر آموزش افتاده‌ایم که خیلی موفق هم نشده ایم.
وی با اشاره به افزایش حاشیه‌نشینی در سه شهر شیروان، اسفراین و بجنورد افزود: متاسفانه برخی از معابر حاشیه شهر بجنورد به گونه‌ای است که اگر حادثه‌ای که در آن محله رخ دهد امکان تردد وجود ندارد چراکه وضعیت آسفالت و روکش آن قابل قبول نبوده و طول کوچه‌ها بعضاً به هفت کیلومتر نیز می‌رسد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی با بیان اینکه خشونت یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی خراسان‌شمالی محسوب می‌شود، عنوان کرد: متاسفانه در 11 ماه اخیر ضرب و جرح پس از سرقت، بیشترین پرونده‌های وارده به دادگستری استان را به خود اختصاص داده که در مقایسه با سال گذشته 1.5 درصد رشد داشته است.
محجوب با اشاره به افزایش 20 درصدی توهین و 3 درصدی تهدید در مقایسه با سال گذشته، بیان کرد: شهرستان اسفراین پایلوت اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در استان است.
وی افزود: این طرح در راستای کاهش خشونت در استان انجام می‌شود که دانش‌آموزان به محض ورود به آموزشگاه مورد غربال قرار گرفته و چنانچه دانش‌آموزی نیاز به درمان داشته باشد سریع مورد معالجه قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اهمیت سازش بین زوجین بیان کرد: در 11 ماه اخیر دو هزار و 400 پرونده به مراکز مشاوره و یک هزار و 772 پرونده به شورای حل اختلاف ارجاع شده که با سازش 713 پرونده رشد 13 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی بیان کرد: 3 هزار و 897 نفر از زوجین که اختلاف داشته‌اند در کارگاه‌های امید شرکت داشته‌اند.
وی با تقدیر از فعالیت‌های جهاددانشگاهی در راستایی برپایی دوره‌های آموزشی در قالب خانواده سالم، بیان کرد: کارگاه‌های مدل عشق برای زوجین جدید درزمینه کم شدن آسیب‌های خانوادگی برگزار شده که 9 هزار و 848 نفر در این کارگاه‌ها شرکت کرده‌اند.
انتهای پیام

captcha