کردستان امروز جزء امن‌ترین استان‌های کشور است
کد خبر: 3798845
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲

کردستان امروز جزء امن‌ترین استان‌های کشور است

گروه سیاست و اقتصاد ــ یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه کردستان امروز جزء امن‌ترین استان‌های کشور است، گفت: گرچه مدتی دیدگاهی امنیتی بر استان حاکم بود اما امروز خوشبختانه این دیدگاه وجود ندارد و کردستان جزء استان‌هایی است که کمترین میزان جرایم را دارد.

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل احمدی‌مقدم، یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس، امروز، 27 اسفندماه در اجلاسیه شهدای صدا و سیمای کردستان، اظهار کرد: کردستان از فراز و فرودهای زیادی عبور کرد تا امروز توانسته به ساحل امنیت و آرامش برسد و خوشبختانه امروز می‌توانیم شاهد استانی امن، شکوفا و رو به رشد باشیم.
وی به رخدادهای سال‌های 58 و 59 در کردستان اشاره کرد و افزود: پیشگامان اصلی نبرد و مبارزه در کردستان، مردم بومی بودند و کسانی‌که از سایر استان‌ها و مناطق کشور به منظور دفاع از این استان، فعالیت داشتند، مهاجران بودند.
یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس بیان کرد: 5400 شهید کردستان تنها شهدای بومی هستند که در دوران دفاع مقدس و همچنین در دفاع از امنیت داخلی استان نیز جان خود را فدا کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه کردستان دوران پر فراز و فرودی را طی کرده است، گفت: با در نظر گرفتن شهدایی که از سایر استان‌ها برای دفاع از کردستان آمدند، آمار واقعی شهدا بسیار بیشتر است و نمی‌توان آماری واقعی از آنها ارائه داد.
احمدی‌مقدم نگاه عمیق و نافذ امام به کردستان را موجب امنیت کنونی استان دانست و ادامه داد: امام از ابتدا با امتیاز دادن به گروهک‌های مختلف مخالف بودند و همین امر مانع از دخالت و قدرت گرفتن گروهک‌ها در استان بود.
وی وضعیت مردم سرپل در جنگ و همچنین حلبچه را دو خاطره تلخ خود اعلام کرد و گفت: گرچه از گذشته و اتفاقات و رخدادهای تلخ آن عبور کرده‌ایم اما بررسی آنها برای عبرت آینده ضروری است.
یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس امنیت پایدار کشور را حاصل قلعه مستحکم دیدگاه امام دانست و افزود: دیدگاه دکترین امنیتی شهید بروجردی نیز از دیگر مواردی است که می‌توان گفت تا امروز تکرار نشده و از راهنمایان جدی مردم ایران بوده است.
وی با اشاره به اینکه کردستان امروز جزء امن‌ترین استان‌های کشور است، یادآور شد: گرچه مدتی دیدگاهی امنیتی بر استان حاکم بود اما امروز خوشبختانه این دیدگاه وجود ندارد و کردستان جزء استان‌هایی است که کمترین میزان جرایم را دارد و حتی می‌توان گفت کمترین اقدامات تروریستی در این استان رخ می‌دهد.
انتهای پیام

captcha