ثبت چهل و دومین وقف گیلان در سال جاری
کد خبر: 3799074
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴

ثبت چهل و دومین وقف گیلان در سال جاری

گروه اجتماعی ــ رئیس اوقاف رشت گفت: یک واقف رشتی با وقف یک دستگاه آپارتمان چهل و دومین وقف استان گیلان را در سا‌ل جاری به ثبت رساند.

حجت‌الاسلام کریمی، رئیس اداره اوقاف رشت، در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اعلام این خبر، اظهار کرد: چهل و دومین وقف گیلان در سال جاری در بلوار دیلمان شهرک گلسار رشت به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه دکتر شهریار علی اکبرنیا، واقف اهل رشت یک دستگاه آپارتمان خود را وقف کرد، افزود: ارزش ریالی این ملک موقوفه 10 میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس اوقاف رشت گفت: نیت وقف این نیکوکار رشتی، برگزاری مراسم 14 معصوم، دهه اول محرم و آخر صفر و کمک به مراسم مذهبی هیئت‌های مذهبی شهر رشت است.

کریمی با بیان اینکه وقف مذکور هشتمین وقف شهرستان رشت در سال جاری است، تصریح کرد: طرح آرامش بهاری در 30 بقعه متبرکه شهرستان رشت برگزار می‌شود که 12 مبلغ اعزامی از قم در برگزاری این طرح با اوقاف رشت همکاری می‌کنند.

وی از راه‌اندازی پنج ایستگاه همه واقف باشیم در بقاع مجری طرح آرامش بهاری خبر داد و گفت: ایام نوروز با توجه به حضور بسیاری از مردم متدین و مؤمن استان گیلان همراه با زائران و مسافران نوروزی در بقاع متبرکه فرصت تبلیغی مناسبی است.

کریمی اعلام کرد: مبلغان اعزامی و بومی در خیمه‌های معرفت و ایستگاه همه واقف باشیم ترویج‌کننده سبک زندگی اسلامی و تبلیغ‌کننده فرهنگ متعالی وقف به عنوان یکی از مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی هستند.

یادآور می‌شود، شهرستان رشت 400 موقوفه و چهار‌هزار و 500 رقبه دارد.

انتهای پیام

captcha